Guest mheimly Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 Hva som er forskjell på cossi 2wd oljepumpa og vanlig 2 liter olje pumpe?Er det kun å flytte lokket fra cossi pumpa over på 2liter pumpa så passer den cossi?Er det samme oljetrykk på de pumpene
Guest Excaliburzz Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Dette lurte jeg på også, men fant svaret da jeg hadde begge pumpene foran meg.Så vidt jeg kunne se var det ingen forskjeller, da både inner og ytterringen på pumpeakselen var like store.Eneste forskjellen jeg kunne finne var den åpenbare, nemlig uttaket på lokket til underspylinga.
Guest mheimly Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Fant det ut jeg å....var baree å bytte lokket så var dem lik...
Guest clapton Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 bør sette i en litt stivere fjør på de pumpene og ikke bare bytte over lokket.. ikke dumt å planslipe lokket hell
Guest Excaliburzz Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 Fjær? I oljepumpa? Fant ikke noe fjær i noen av pumpene mine jeg Hvor skal denne fjæra være da?
Guest clapton Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Skiftet ikke fjær men planslipte lokket ja.. har du prøvd å ikke bytte fjær samt satt på underspyling? får ikke kjempebra trykk da
Guest clapton Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Fjær? I oljepumpa? Fant ikke noe fjær i noen av pumpene mine jeg Hvor skal denne fjæra være da? i enden der du skrur på oljerøret sitter det et "plombert" lokk.. borr hull i det og vipp ut det lokket. inni der sitter fjæra som bestemmet oljetrykket.. face motorsport, jenspeed osv selger oppgradert fjær til disse pumpene.. nye "lokk" som du må banke på plass med en hammer selges på ford for 30kr. da vil du få mye bedre oljetrykk
Guest mheimly Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 (edited) E ikke vanlig sierra pumpa og cossi pumpa helt lik..bortsett fra lokket på toppen av pumpa da??(205 blokka) Edited May 21, 2006 by mheimly
Guest clapton Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 E ikke vanlig sierra pumpa og cossi pumpa helt lik..bortsett fra lokket på toppen av pumpa da??(205 blokka) nei fjøra er heller ikke lik.. jeg sjekket dette på ford da jeg kjøpte nytt "lokk" til fjøra.
Guest mheimly Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 hmm planas sa at det gikk helt fint å bruke vanlig pumpe og bare skifte over lokket...
RHeskja Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Det går nok men, men ville heller stramma opp fjæra da det ikke er en vanlig 2l de flyter over av, motor havari blir fort dyrt!
Recommended Posts