Guest Ford_V6 Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 Jeg driver å sveiser rust på Transit'en min for tida. Men så har jeg finni rust på et artig sted på den, og lurer på om noen har noen gode tips på (luft)verktøy jeg kan bruke? Jeg fant nemlig et rusthøl like ved den bakre braketten til bladfjøra foran, og så klart fortsetter det bak braketten. Og i tillegg sitter det en avstiver på den braketten igjen som går på skrå bakover mot midten av hytta.Og på den andre siden sitter dørtrinnet, så jeg kommer ikke til for å få borra ut punktene heller. Har ca 200mm å boltre meg på der. Ikke frister det å borre ut alle de punktene heller. Så jeg tok å kappa ut i gulvet fra oversiden sånn at det skulle gå an å ta rusta ovenfra, men det er jo en smule trangt der liksom. Jeg målte 60mm imellom rammevangene, og jeg har ingen verktøy som passer nedi der. Trenger ei lita kappeskive eller no som passer nedi. Noen som vet om no som kan egne seg?Hvor små kappeskiver er det mulig å få tak i? Fant ei lita kappeskive på Biltema, men skiva på den er 76mm så jeg må slite den ned før den passer inni i såfall. Takker for alle tips! Hilsen Ford_V6
D.Toft Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 stikk sag på luft. meget effektivt.. fåes på biltema, vel 500,-
Guest Ford_V6 Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 stikk sag på luft. meget effektivt.. fåes på biltema, vel 500,- Det har jeg, men det funker dårlig siden jeg helst ikke vil kappe/skjære igjennom braketten til bladfjøra. Så ett eller annet med kappeskive hadde vært flott, for da klarer jeg å skjære bare i ramma og ikke no annet. Jeg må kappe i siden på rammevangen sett ovenifra, og det funker dårlig med stikksag. Kan prøve å få tatt noen bilder hvis det er enklere å forstå enn forklaringa mi da...
D.Toft Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 da må det bli dremel multi med pitte små kappeskiver...
Guest Ford_V6 Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 da må det bli dremel multi med pitte små kappeskiver... Det bør nok funke ja. Hvorfor har ikke jeg tenkt på det selv da... Eller en "luft-fres" kanskje...funker sikkert på samme måten den.
D.Toft Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 om du får rette verktøy på luftfresen burde det funge.. ikke med slipestift, men med fres.. driten med dremel er at skivene er tynne og ryker sinnsykt lett, kappet i tynn glassfiber med det, og det gikk noen blad med der ja..
Guest Ford_V6 Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 om du får rette verktøy på luftfresen burde det funge.. ikke med slipestift, men med fres.. driten med dremel er at skivene er tynne og ryker sinnsykt lett, kappet i tynn glassfiber med det, og det gikk noen blad med der ja.. Da skal jeg prøve å få tak i det! Takker for hjelpen!
Recommended Posts