Jump to content

Rar å kjøre etter motering av sommerdekk

Recommended Posts

Posted

Hei.

Jeg har kjørt med 175/70R13 i vinter. Nå har jeg satt på 205/50R15. Felgene er Cosworth Sedan felger. Etter satte dem på, synes jeg bilen ble litt rar å kjøre. Jeg synes den styrer hit og dit. Det er mulig det er jeg som er litt overfølsom, men den var mye bedre å kjøre før. Kan dette ha noe med impress å gjøre?

Posted

inpresset har mye å si for om bilen sporer eller ikke, dekk kvalitet og bredde utgjør også stor faktor der!

-Taunus 75mod 2.8 2d sedan

-Taunus 73mod 1.6 Stasjonsvogn

Posted

...og ikke minst profil på dekkene. er liksom litt bedre kjøre komfår med ballongdekk, men er gøyere med "lavprofil" :D vanesak..

Guest oldfordsneverdie
Posted

kan jo hende de ytre stabstag foringene dine er dårlige da,og at du kanskje sku hatt en firehjulsmåling.justere spissinga litt.sierran burde ikke stikke så ille med de felga dr.

Posted

bærearmerne er nye, med forsterka stabstagforinger, nye dempere, nye fjærer og nye fjærbeinslagere. For å si det slik så har jeg kjørt værre biler, bla en Audi S4 som spora noe helt ******. Jeg kjører over 50 000km i året og er avhengig av at bilen er "litt" komfortabel å kjøre. Jeg tror hjulstillingen er bra på den.

Noen som vet om det er impress forskjell på 13" RSfelger og 15" cosworth sedan felger.

Kan hende det er dekkene også.

Jaja.. får se om jeg vender meg til det. Jeg synes bilen ble veldig fin med de felgene da:>

Posted
bærearmerne er nye, med forsterka stabstagforinger, nye dempere, nye fjærer og nye fjærbeinslagere. For å si det slik så har jeg kjørt værre biler, bla en Audi S4 som spora noe helt ******. Jeg kjører over 50 000km i året og er avhengig av at bilen er "litt" komfortabel å kjøre. Jeg tror hjulstillingen er bra på den.

Noen som vet om det er impress forskjell på 13" RSfelger og 15" cosworth sedan felger.

Kan hende det er dekkene også.

Jaja.. får se om jeg vender meg til det. Jeg synes bilen ble veldig fin med de felgene da:>

Innpresset står som regel stansa ut inne i felgene. ET... ett eller annet.

Guest Jaegermeistern
Posted

sånn har jeg det og... kjører med 205 50 r15 jeg og.. spissinga mi er litt feil da.. slit og kjøre 10 mil om dagen når bilen velger selv hvor den vil kjøre i veibanen..

slenger litt hit og dit ettersom hvor asfalten er mest slitt... :(