Jump to content

rattet mitt har blitt skjeivt


Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

hei!

jeg har tatt på 17" og kjørt ca 30 mil me de.. så her en morning oppdaget eg at rattet isje er helt beint.. har egentlig aldri tenkt over det.. men antar at det er blitt skjeiv etter at eg monterte 17" er snakk om kanksje 3 cm skjevt, altså at det står tre cm til høyre, da går bilen beint.

så har det seg også slik at vist eg svinger 95% til en side,eller andre siden:P så virker det som om dekket bare sklir liksom, det svinger isje, det er veldig ubehageligt på en måte. noen som vet hva som er feil? kan det være hjulstillingen? i såfall hvilken del av hjulstillingen?

 

 

håper noen kan hjelpe, liker isje å kjøre me dette, hvertfall isje før eg vet løsningen!

 

mvh Roger

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

at dette har noe med 17" å gjøre vet jeg ikke, men ville uansett fått den opp i lufta, skjekka foringer og endeldd og slik, og tatt en 4hjulsmåling på denne. på min som det nylig er tatt 4hjulsmåling på, når jeg svinger fullt ut så sklir og denne litt på hjula, dette er ikke no farlig.. men anbefaller å ta 4hjulsmåling..

Link to comment
Share on other sites

min har vert slik siden jeg kjøpte den, ingen har sakt noe på det, enten på eu, hos ford eller på biltilsynet..

ratt står litt til høyre når den går helt bent og når jeg svinger kraftig over så slipper lixm dekkene ganske fort.. det irriterer egentlig men har blitt vandt til det, noen som vet hva det kommer av?

=)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee

skal inn på 4hjulskontroll når eg senker den, så det får vente til da! da får eg jo beskjed om eventuell ting som gjør at de isje kan ta hjulstilling!

 

veldig interessert vist noen vet hva som gjør at dekkene slipper når man svinger helt om.

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

grunn til ay dekken "glipper" er pga spissingen, spissingen på disse bilene er ikke lik 0, så når du legger over i skarp sving vil denne diferansen bli større (altså: flere grader avvik fra hverandre) da vil det ene hjulet "glippe", alle biler er sånn stort sett. ikke noe å bry seg om, jobbet på ett audi verksted i over 4år. alle disse er sånn.. og skal være sånn.. som sagt tidligere her.. min har jeg akurat tatt måling på.. denne og er sånn..

Link to comment
Share on other sites

Guest El Chêfe

Etter at det samme sjedde med golfen fikk jeg beskjeden: styrestaget ditt ser ut som en banan!

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

som sagt... jeg ville absolut tatt enn titt på det.. bedre med en titt for mye enn en for lite.. PS: husk å dra til sommerhjula deres folken.. bilen foran meg på E6 i dag fikk ett imøtekommende hjul midt i frontruta..

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
Etter at det samme sjedde med golfen fikk jeg beskjeden: styrestaget ditt ser ut som en banan!

hva er et annet ord for styrestag?

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

ett styrestag er styrestag.. men på dette staget har du indre og ytre ledd.. disse som pleier å bli slakk i... enten det eller vanlig mondeo feil.. Tannstang.. usj... dyrt ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
ett styrestag er styrestag.. men på dette staget har du indre og ytre ledd.. disse som pleier å bli slakk i... enten det eller vanlig mondeo feil.. Tannstang.. usj... dyrt ;)

ja, blir hissig vist det er tannstangen!!!

huff!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...