Jump to content

batteri lader seg ut


cossie4ever

Recommended Posts

Batteriet mitt er helt flat etter å ha stått i 3dager, det er nytt batteri. først var det et kupe lys som sto på men dro ut pæren, men nå virker det som noe annet stjeler strøm. overledning kansje?

 

er litt drit å kople av batteriet hver gang bilen skal stå :(

Link to comment
Share on other sites

Lån deg et mulltimeter, dra av - polen på batteriet og fest multimeteret mellom - polen og - kontakten som skal på batteriet.

Så tar du ut en og en sikring til du finner den som drar strøm. Kan også være et relè. Hvis relèet henger på så drar det strøm.

Hadde samme problem på bilen min med et relè som hadde hengt seg opp.

Det dro strøm som bare det. Byttet det og alt ble bra.

Husk at sentrallåsdrivere og klokke i bilen osv drar litt strøm, men det er så lite at det skal ikke ha noe å si.

86 sierra cosworth
 

Link to comment
Share on other sites

Du stiller inn multimeteret på amper. Så når du da legger kontaktene fra multimeteret mellom - pol og - kontakt så ser du hvor mange amper det trekkes fra batteriet. Skal ikke være mye dette assa. Kontaktene fra multimeteret skal ligge mellom pol og ledning hele tiden.

Husker ikke helt i farten hvor mye. Men det skal være langt under 1 amper iallefall.

Håper det hjelper deg på vei.

Edited by sierracossie

86 sierra cosworth
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok på am 9v og tok ut en og en sikring og fikk tallet 24,8.

så prøvde jeg bare en gang på am 200 eller noe og da kom det en liten klikke lyd ifra sikringene og

jeg fikk 1og noe?

 

skulle jeg hatt på am 200 når jeg tok ut sikringene? hva tall skal komme når jeg tar sikringen ut vist

alt er i orden?

 

takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Du er dessverre litt langt unna til at jeg kan vise og forklare, men har du en kamerat eller noe som har peil på elektronikk og strøm så ordner dette seg.

Sikkert bare en bagatell.

 

Er en kompis og ser på bilen nå!

 

Men tusen takk for hjelpen uansett :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...