Guest Julle Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 (edited) satt å så på bilder av cosworth motorer, så la jeg merke til at jeg har no rør greier gåenes over toppdekslet, fant ingen andre motorer med det, hvorfor er det blitt gjort? røret går bare ned i motor rommet.. Edited May 8, 2006 by Julle
bige Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 satt å så på bilder av cosworth motorer, så la jeg merke til at jeg har no rør greier gåenes over toppdekslet, fant ingen andre motorer med det, hvorfor er det blitt gjort? røret går bare ned i motor rommet..det er til ut lufting av trykket som oppstår i bunnpannen når du har litt "inspirert" kjøring .Du mangler noen deler der . men det er det sikkert noen andre som har bilde av .........
tommy w Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 er det ikke ganske dumt å ta utluftingen fra toppen da det er i bunndelen trykket kommer og trykket vil så gå opp gjennom oljereturen og hindre den gode oljestrømmen i å komme ned igjen. Ser for meg at det beste er utlufting fra begge sider av bunndelen og til en tank med litt volum og masse rustfritt/alu spon i for å få oljen til å holde seg i tanken. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
turboole Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 Det beste er å lufte fra blokka,som du sier.Men ka du mene med masse spon i tanken for å få olja til å holde seg dær??
tommy w Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 det jeg mener er at en får oljedampen til å måtte gå gjennom sponet (dreiespon) for å komme ut. Da vil meste parten av oljen "feste" seg til sponet og dermed bli i tanken. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
WingDude Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 Hvorfor beholde den i tanken når du kan slippe den ut igjen til moder jord
bige Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 (edited) Hvorfor beholde den i tanken når du kan slippe den ut igjen til moder jord det er du klarover ikke blir godkjent på pkk ........Og om jeg ikke husker feil er det en liten plugg i blokka på turbosiden du også kan ta trykket fra ....http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-motorbel%FCftung.html Edited May 8, 2006 by bige
tommy w Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 bige: det kan stemme. har hørt om det. er en del som bruker den som retur fra catch-tanken og. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
tommy w Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 wingdude: med alle de sletne motorene som går rundt om så tror jeg Kurt Oddekalv ville fått hjertestans hvis han hadde hørt hva du skrev. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest Julle Posted May 9, 2006 Posted May 9, 2006 (edited) er det ferdige uttak til utlufting på begge sider av blokka? Edited May 9, 2006 by Julle
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now