Jump to content

Recommended Posts

Guest 2.8v6
Posted

Jeg er på utkikk etter nytt taktrekk, men er det noen forskjell på de taktrekka som er i 91 doch og 91 cossi med tanke på Farge/mønster

Posted

Taktrekket i Cosworth er av velour og finnes så vidt meg bekjent kun i én farge, type veldig lysegrått. Selve velourtrekket er bare trekt på en plate, mens i DOHC er trekket mye grovere og ikke så fint som velour.

Et sant helvette med Cosworth-taktrekk er at trekket løsner veldig lett fra plata. Bytta ut taktrekket i Cos'n min for noen uker siden, da jeg fikk med et ganske strøkent når jeg kjøpte bilen. Her var trekket bare løsnet i et av hjørnene, men når jeg fikk det inn i bilen hadde det løsnet flere steder - så pokker ikke ut :( Lurer på om jeg kanskje skal fikse det som sto i bilen fra før, dra av trekket og lime det på nytt, mulig det blir bedre. Sikkert ingen enkel sak å fikse siden trekket er såpass tynt og stort.

Guest 2.8v6
Posted

Hmmm, jeg som hadde så lyst på skikkelig fint taktrekk..

FRESH: Nå har jeg endelig vært ute å kjørt go bilen..

Posted
Hmmm, jeg som hadde så lyst på skikkelig fint taktrekk..

Cosworth-taktrekket er jo ganske fint da når det er renset og trekket ikke har løsnet. Var heldig å fikk tak i et 100% strøkent Cos-taktrekk til gamle sedanen min, og det blei skikkelig nice.

Guest 2.8v6
Posted

Fresh : Ja det er trøkk i den, gummiforinga mellom akselen og kassa revna på to steder :D :D Tror ikke den hvar helt god men den spant godt, la igjen to fete striper på tørr asfalt.. moro :D :D :D :D :D

Okey da blir det å jakte på velur taktrekk, Noen som har et strøkent liggende ???