Jump to content

senking


Guest Espen Fjeldset

Recommended Posts

Guest Espen Fjeldset

Skal på med senkefjærer på en -87 stasjonsvogn...

 

Foran er det jo kakestykke, men noen som har tips til hvordan jeg kan få det til mest mulig smertefritt bak?

Link to comment
Share on other sites

Skal på med senkefjærer på en -87 stasjonsvogn...

 

Foran er det jo kakestykke, men noen som har tips til hvordan jeg kan få det til mest mulig smertefritt bak?

 

Har nettopp gjort det selv på en stv, og det er ingen problem å skifte bak. (så lenge ikke boltene knekker) :angry: skjedde med meg :blush:

"Kjør hardt, kjør stil, kjør gubbebil "

 

- Ford Scorpio 2,9i

- VW Passat 2,8i VR6

Link to comment
Share on other sites

Guest Espen Fjeldset

hvilke bolter skal jeg ta ut, og hvordan skal jeg senke den på lettest mulig måte lurer jeg altså på.... om jeg må ta av akslinger, hele brua, eller bare demper

Link to comment
Share on other sites

vis det er likt som på 3dørs bag, så løsna jeg demperen, komprimerte fjæra, bandt den opp me hyssing, satte den inn, jekka opp brua, kutta hyssingen, jekka litt ned, skrudde fast demperen, jekka heilt ned, satte på dekket, tok bilen ner fra bukkene...

 

DSC015221.jpg

Link to comment
Share on other sites

vis det er likt som på 3dørs bag, så løsna jeg demperen, komprimerte fjæra, bandt den opp me hyssing, satte den inn, jekka opp brua, kutta hyssingen, jekka litt ned, skrudde fast demperen, jekka heilt ned, satte på dekket, tok bilen ner fra bukkene...

 

 

slik gjør jeg også det, er ganske enkelt og greit. :lol:

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Link to comment
Share on other sites

Guest oddev

Jæævlig skummelt hvis den tråden ryker eller sklir til siden.. Den fjæra er ikke god å få i panna!

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz

samma de ka man bruker, så lenge det holder da :) men tror du måtte brukt noen strips for å være sikker på at det skal holde. Som oddev sa er den neppe god å få i panna!

 

Men når jeg hadde av fjærene på min sierra coupe måtte vi bare bøye ned armene for så å dytte inn fjærene slik de var :P

Link to comment
Share on other sites

Guest AnDtHo

Ta fart å sparke de inn mens en kamerat står på trommelen/skiva bak.. Funker det og.. Riktignok med senkefjør da, med originale er det nok verre..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...