Jump to content

olje


Peet

Recommended Posts

Hallo

Ka olje anbefaler dere til 2.9i motoren?? viskositet?? og mineral eller syntetisk???

trenger svar kjapt..

har kjøpt castrol gtx magnatec. 5w40.. for den ble anbefalt i castrol katalogen.. MEN den va anbefalt til sierraen min og.. og då synes eg noe skurret litt så.. :unsure: :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører Castrol GTX "High Mileage" 15w40.. Beregnet på motorer over 100000km. Blir å bruke den framover. Denne er mineralsk.

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Ser også i tabellen at det er GTX magnatec 5w40 som blir anbefalt av Castrol da.. Kanskje jeg blir å kjøpe den neste gang. ;) Men Castrol er vel ikke noe billigmerke så vil tro at det meste av deres produkter er bra da..

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

jah e den eg har kjøpt.. men den va også anbefalt til sierraen min nemlig.. med ohc motor.. og hadde eg fylt d på hadde den garantert begynt å skurre mer.. siden d e en syntetisk og min bil liker best mineral.. så derfor e eg litt usikker på om den e egentlig best til 2.9i motoren.....

gtx magnatecen står faktisk at den kan brukes på alle ford motorene såvidt eg husker.. og blir tror eg egentlig ikke stemmer helt...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

jeg kjører nå med castrol ( ettellerannet 20-50w for å få opp lit olje trykk. og fordi at jeg har vært dum tidlgere å kjøre litt hardt med kald motor..

 

men av di riktig gamle ford kara sier at di skal ha litt små tjukk olje. å MINERAL. men sikkert masse som funker om hverandre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

qakerstate 10/40 mineral eller valvoline max life 10/40, castrol magnatech er ikkje bra på ford motorer, har prøvd på cosworth, 2.8i , 2,9i og 2 ohc. alle tikker mer med denne oljen

Link to comment
Share on other sites

Guest twoface

Castrol GTX high milage 10-40w... kan kjøpes forholdsvis billig på mekonomen og er en utmerket olje for motorer med noen kilometer bak seg.. Bruker selv denne på en 2.8i som har rullet 282 000km.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...