Jump to content

RsTuRbo problemer


RsTurboTaule

Recommended Posts

det vet jeg.. men ford kverneland har jo ikke peiling .. de vet jo nesten ikke hvilken bil det er engang... focus og mondeo er in der.. og den der nye bosset de har mekket m-ettellerannetfåkketup navn.... mmmkaaay...jeg må nok ta meg en lur og se..

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Hvis lokket ditt er gammelt og sitter veldig løst må du kjøpe nytt. Det spruter litt olje opp i lokket og når pakningen i lokket blir dårlig sitter det veldig løst. Det blir litt trykk i toppdekselet pga veivhusventilasjonen. Et lokk koster 45kr hos Ford.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

jamen jeg har teipet fast lokket ,men da står bare plojespruten i batteriet, og de kommer 40 liter mer olje ut..det er ikke my olje som kommer opp av lokket ,men litt.. når du kjører rolig hopper det ikke av ,men når du svir på spretter det av som en truse på en bimbo..

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Da kan det være blow by ja. At trykket forsvinner forbi stempelringene fordi de ikke tetter skikkelig og ned i veivhuset og videre opp gjennom veivhusventilasjonen og opp i toppdekselet. Litt blow by er normalt, selv på nye motorer.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Høres ikke helt bra ut dette nei.

Det du bør gjøre er å dra på et verksted som kan ta en sylinder-lekkasje test.

Da finner de ut hvor stor lekkasje (eller blow by), opp til ca 20% er ok.

 

Noe over dette, og du har en aldri så liten jobb foran deg.

Kan vere stempelringene, kombinert med riper i sylinderveggene dine, eller i værste fall en sprekk i et stempel.

Har akkurat tatt opp min egen motor pga av sprukket stempel. :blink:

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Link to comment
Share on other sites

jeg snakket med en mekaniker i dag ,og han sa at det var mest sannsynlig stempelringene som var gått til helvete.. og sa det kostet flesk å fikse dette.. hva koster det å overhale en rst motor egentlig?? (Nye stempler og og overhaling av topp og alle lagre og pakninger mm.) ?? noen som har gjort dette eller vet om noen som gjør det billig??

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

hvis det bare er tetntingene som er gått, koster ikke de mer en ca 900,- pluss arbeid og pluss ny topp pakning...

 

jeg har akkurat byttet stempler, ringer, toppakning osv.. all jobben gjorde jeg selv bortsett fra å krympe stemplene på rådene..

 

koster nok 7-8k med gr a topp pakning osv..

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Mr.Escort

er jo ik noe særlig problem å bytte ringer og slikt da....d tar litt tid....oxo koster d litt kr....holder på å pusle me litt sånn jobb på egen motor nå og d koster litt kr....men ring oslo cylinder service for deler...de er rimelige og leverer som regel i løpet av et par tre dager

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

jg har brukt oslo cylinder service....(vet ik om d er pga den hyggelige dama som prater i tlf der elr om d er pga et tips av lindvall) men uansett så er ihvertfall jg fornøyd me de og demmes service...hyggelige er de oxo :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...