Guest tovik Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Bilen er lang mellom girene, og det er flere som sier det er en splint i overføringne som har hoppet/dotte ut.. stemmer dette? Er det isåfall mye arbeid å sette inn ny? Kommer mann til fra oversiden eller må man ned med girkassen?Er det en vanlig splint som man bare kan erstatte med en man har liggende, eller er det noe spessielle greier?
Guest AnDtHo Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 Bilen er lang mellom girene, og det er flere som sier det er en splint i overføringne som har hoppet/dotte ut.. stemmer dette? Er det isåfall mye arbeid å sette inn ny? Kommer mann til fra oversiden eller må man ned med girkassen?Er det en vanlig splint som man bare kan erstatte med en man har liggende, eller er det noe spessielle greier?Hvis den splinten har detti ut så merker du det.. Da har du nemlig ikke noen gir overhodet.. Kanskje 1 og Revers om du har flaks..
cosworth87 Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Hvis den splinten har detti ut så merker du det.. Da har du nemlig ikke noen gir overhodet.. Kanskje 1 og Revers om du har flaks.. nei har du stått fast?
Guest AnDtHo Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 nei har du stått fast?Satt igjen med bare 5 gir jeg da.. Også har jeg sitti på med en bil som bare fandt 1 og revers med knoting..
bige Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 (edited) på mt 75 sitter det en spesiell låse splint , når den datt ut på min ( ble ikke monter ordenteligt ) sleit jeg med og få de fleste gir -helt til den datt ut . Ford drammen var den eneste som hadde den i norge .........på min måtte gir kassa senkes i bakkant . Og mekanikeren med de lengste kleptoman pølsene - som ikke var gift ( vant med og føle seg fram )- satte den i . Men OBS -OBS da må du ta og sjekke inne i bilen om gummi "foringen " som ligger rundt girspak hylsa ikke har kommet opp i der girspaken blir ført - da blir det jæ*** og få 1st - 5 te- og revers . sleit en stund før jeg fant det ut . Edited June 27, 2006 by bige
Guest tovik Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 probleme er ikke at det er vanskeli og få bilen i gir.. alle gir fungerer bra.. problemet er at det er langt mellom girene.. virker liksom som om noe i overføringen har løsnet elns slik at den blir slapp.. vanskeli og forklare..
Guest Hovden Racing Posted July 9, 2006 Posted July 9, 2006 Jeg mista først 3.giret mitt, også mista jeg allesammen... Er det bare denne splinten da? kan ha girstanga dit jeg vil.. er ikke igjen noen gir eller noe.. Bare å flytte stanga dit en vil 86 modell 2,0L
Guest AnDtHo Posted July 9, 2006 Posted July 9, 2006 Jeg mista først 3.giret mitt, også mista jeg allesammen... Er det bare denne splinten da? kan ha girstanga dit jeg vil.. er ikke igjen noen gir eller noe.. Bare å flytte stanga dit en vil 86 modell 2,0LEr nok det ja.. Vanlig feil det.. Ta ut kassa og ta av lokket oppå så ser du om den mangler..
Guest Hovden Racing Posted July 13, 2006 Posted July 13, 2006 Er nok det ja.. Vanlig feil det.. Ta ut kassa og ta av lokket oppå så ser du om den mangler.. Jepp.. Får se om det skjer iløpet av de neste 10år
Recommended Posts