Jump to content

bra forsterker til denne kassa ;)


tuszi

Recommended Posts

utregning av liter er veldig lett ;)!

 

En tegner kassa på ett papir! gjør målene om fra Cm til Dm! åsså ganger en lengeXhøydeXbredde! så får en svar i liter ;)!

 

Selv hadde jeg 2 stk av Pioneer TSW-305C! disse fikk vi 140DB i ei kasse som var 55 liter per rom! men da blir det slik at du kun får med deg 2 6pakninger øl i tronken når kassa er i ;)

Link to comment
Share on other sites

Denne er jo og ganske bra. Rockford punch S2 12" i tøff kasse under 2000,-

 

Den Rockford kassa har jeg hatt på prøve hjemme i 2 dager men ble ganske skuffet. Den bunner veldig lett ved litt røff bruk, selv med en god forsterker.

Ellers så kommer jo valget av element litt ann på hva du forventer deg. Med en 10" så vil du få mere "HiFi" bass, dvs. forholdsvis lite trykk men desto mere fin lyd. Skal du ha både trykk og god lyd så gå for en 12" og så kraftig forsterker som mulig.

Når det gjelder forsterker så se deg for all del ikke blind på oppgitt Watt effekt men velg en som også har stor strømstyrke (A).

 

Jeg har vært og kikket på både Peerless XLS - 10 og Peerless XLS - 12. Krafitge saker og ikke krever de så store kasser heller ( 14 og 20 liter ), kjøper du f.eks en slik og går på Bilekstra eller Thorshov bilrekvisita og kjøper ei ferdig kasse uten høyttaler så har du mye lyd for penga.

 

Driver du dette med f.eks. en Dynabel BF 4501 på 1x450 W og en strømstyrke på tilsammen 90 A så kommer du til å få nok trykk i allfall :-)

 

Dette var bare et forslag og det blir nok litt dyrere enn du kanskje hadde tenkt. Uansett så ta deg tid til å høre på utstyret før du kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...