Jump to content

Fordelsker

Gjest
  • Posts

    278
  • Joined

  • Last visited

About Fordelsker

  • Birthday 05/12/1971

Medlemsinfo

  • Bosted
    Gjerdrum
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Akershus

Fordelsker's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Vil nok tro at det er mye mer jobb enn du får igjen, for ikke å snakke om hva det koster. Du må jo ha komplett motor og den elektronikken som hører til, er ikke sikker på om du trenger hele ledningsnettet men CPU trenger du nok. Jeg ville nok heller kjøpt en 2 liter ferdig.
  2. Jepp det stemmer det. Det var 1,6 Zetec på 90 hk og Mondeo ble faktisk levert med denne motoren i både MK I og MK II. Har kjørt en slik en gang og ble litt overrasket over hvordan den lille motoren taklet en såpass tung bil.
  3. Det er orginale calippere som er skiftet på Ford. I samme slengen ble wirene skiftet også. Jeg skjønner snart ingenting
  4. Nå håper jeg det er noen her inne som skjønner seg på bremser. Jeg har en 2000 Mondeo 1,8 Trend STV. med skiver bak, og problemet er at de henger seg på og da spesiellt på høyre side. Det er skiftet Calipere, klosser og skiver på begge sider samt gjort reint og smurt opp med kobberfett/pasta der glideflatene er til klossene. De henger ikke på hele tiden men kommer og går så da det er som glattest så er det nesten som å kjøre bakhjulsdreven bil, må styre kontra i svingene. Gøy hvis man skal ligge breit men ikke så gøy ved normal kjøring. Noen som har tips ??
  5. Jeg har da fått opplyst dette på Ford Men er det feil så gir jeg meg, har ikke gått så nøye inn på dette men trodde det Ford sa var riktig. Men er det noen som vet om det er stor forskjell i draget på disse motorene ??
  6. Er ikke sikker på hvordan det er med Chip etc. Men det er en vesentlig forskjell på 110 hk og 125 hk, det er at 125 hk motoren har registerkjede mens 110 hk motoren har registerreim.
  7. Jeg har noen men må nok ha de selv. Men kan opplyse at det er de samme mutterne som ble brukt på de 4 eikede Turbofelgene som var på 2000 Mondeo Trend.
  8. Gratulerer med prosjektbil :-) I følge verkstedhåndbøker som jeg har lest og i følge de jeg har veldig god kontakt med hos Ford så skal registerreima skiftes ved 120000 km/6 år avhengig av hva som kommer først.
  9. Årsaken til at den har fått dette kallenavnet er at sett forfra så ser det ut som lampene er utenpåliggende froskeøyne. Men så er det ordtaket da som sier at kysser du en frosk så dukker det opp en prins Uansett så syns jeg personlig at "frosken" er en ganske sjarmerende sak med eget særpreg.
  10. Jeg syns den vingen ligner voldsomt på den jeg har sett at Wolf hadde i stylingprogrammet sitt for noen år siden.
  11. Jeg mener det var 8 NM da jeg skiftet på min. Det er avstandhylser mellom toppdekselet og topplokket så du klarer normalt ikke å dra pakningen flat, hvis du ikke bruker rå kraft da. Disse små hylsene må du passe på så ikke faller ut/av hvis de ikke sitter fast på skruene.
  12. Fordelsker

    baklukespoiler

    Her har du bilder av orginale MK I og MK II spoilere. Den vinrøde er MK I og den knallrøde er MK II.
  13. Fordelsker

    baklukespoiler

    Jeg mener å ha et liggende på maskinen som jeg ikke har tilgang til nå så jeg kan se om jeg finner det senere. Men det er jo samme bakluke på alle Mondeo fra 1993 til 2000 så du kan bruke den som er til MK II også. Grunnen til at de endret litt på denne spoileren da MK II kom er at MK II har bremselys i bakruta og da ble den spoileren som var på MK I for lav. Den som var til MK I har en liten bøy nedover slik at den ville dekke over det orginale bremselyset på MK II.
×
×
  • Create New...