Jump to content

17 m


Guest rask-drosje

Recommended Posts

Guest rask-drosje

Fy flate så mye tectyl på gammal bil.

 

Har rydda litt og titter litt mere rundtomkting på 17m. alle deler er der ser det ut til untagen side speiler.

Men vet hvilke jeg skal ha. Biltema.

Elles så blir det gate slics 225/50*15 fra Sierran min. Fikk for mye feste så morroa forsvant. Foran regner jeg med 195/50*15 som jeg har liggende. De gamle dekka på bilen er ikkeno bortsett fra 2 av vinterdekka.

 

Fant ett annet bilde på nettet og vil si det var fristende.

 

(Bilen også.)

 

Edited by rask-drosje
Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje

Driver og koser meg litt med litt rust om dagen. Støvete jobb vil jeg si. Er rust på de vanlige stedene men ikke mye.

Det som må byttes er frontplate, bakplate, hjulbuer, skjermer og støtdemper tårn og muligens kanaler. Har ikke kikket så nøye på de enda. Gulvet inni er slipet , syregrunnet og primet. Holder på bak med parten og tenkte jeg skulle ta bak skjermer i morgen. Den venstre skjermen er vist sparklet litt. Det ser ut som det blir sølv med gult som på bildet lengre opp.

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje

Testa Scorpio felger på 20m(17m) osso. Gårbra det med 15mm spacere. blir litt trangt med 225/50*15 bak men det ser ut til att det går. Med 205 var det ingen problem.

:D

 

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje

Fyttikatta for noen priser. :ph34r: Sjekka priser på 15mm spacere slik att jeg kunne bruke felgene som vist i forige post. 1000,- kr men rabatten min for 4 stk spacere. og så kikka jeg i burton etter lengre bolter. Joda ikke ille der ca 11kr stk +mva +frakt +tollgebyr total på ca 1000,- Da er jeg oppe i ca 2600,- kr. Sjekka hos Pedersen Racing og han skulle ha 80kr for en bolt *20 stk = 1600kr.

Så de felga blir det ikke. Kan jo likegodt kjøpe 4 nye på Biltema til under 2000,- :P

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje

Fin avsluttning på en bra dag. Når jeg kom hjem lå det en lapp i postkassa om att delene til gamle bila lå på posten og venta , så nå blir det snart gjort litt på 17m/20m igjen. Rustsveising er jo bare såå gøy (not).

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
Guest rask-drosje

En dag med litt jobbing på 17m. Fylt på litt fuel og fikk startan igjen. Slet litt med clutchen igjen. Hadde satt seg litt etter og ha stått i ett par mnd ute. Retta litt bulker og sveisa igjen noen huller etter spiker pistolen som en oppretter hadde gjømt bak litt sparkel. dro ut en bilk i h.kanal og fant svært lite rust i den . :lol:

Ellers blir det vel noen dager til med retting og sveising.

 

Klare ikke helt bestemme meg om jeg skal ta orginal farge (hvit) eller Sølv og gul. :wacko:

Heller mot Sølv og gult i første omgang. Regner med att det vil dukke opp noen rustflekker på senere tidspunkt så jeg kan sette den i orginal stand senere.

 

Fant bensin lekasje i bensinrøret gitt. Hadde fått tak i ett nytt tanklokk til den og satt på det men pga for dårlig utlufting ble det litt trykk i tanken, stråle med bensin stod ut av røret og ned på gulvet der jeg sto med vinkelsliper. :wacko: måtte gi med da, ingen ønske om og brenne den opp enda ..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest rask-drosje

Da var høyre forskjerm i hus. Glassfiber og i bra stand. En liten skade foran som må fikses ,men inegen stor jobb.

 

Så da mangler bare venstre skjerm og senterkoppen på rattet så er den komlett, så er det noen som vet om det så skrik ut.

 

Får vel prøve og få litt fortgang i restaureringa. Hadde en liten operasjon i foten sist Tirsdag så jeg har vært litt handikappet, men nå har det slutter og blø og smertene er vekk så da blir det forhåpentlig gjort litt. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei.. se der ja sikkelig bil..

 

Håper du fikser denne sikkelig opp.. Ettersom at den er i så dårlig forfatning er det ikke galt å lage en custom bil av den.. :rolleyes: Og foresten det finnes "how to" lage cabbe av den vist det er det du ønsker. Men i mine øner blir det feil. Finne nesten ingen orginale p5 i cabbe igjen lengre. Skal foresten bare være ett side speil. =) Og ett tips! Husk å behandle framskjermene ekstra godt i kjøten inn mot døren. Grusom å ruste akkurat der. :angry:

 

Her er forøvrig bilde av min fars 17m super p5. :blush:

 

Lykke til. PS. www.fmk.no der finner du garantert folk som har deler.

Edited by Anders

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz

Hvor lang tid tror du det vil ta før den er ferdig? :)

Onkelen min har også en 17m stående, men han dyttet inn en 2,9i V6 i sin :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje
Hvor lang tid tror du det vil ta før den er ferdig? :)

Onkelen min har også en 17m stående, men han dyttet inn en 2,9i V6 i sin :rolleyes:

 

 

Vet ikke helt når den blir helt ferdig, men hadde tenkt og prøve og regge den nå til våren.

 

2,9i i 17m blir nok gøy. Bør nok ofre noen tanker på bakakselen da. Den er ikke av de sterkeste.

 

 

 

Hei.. se der ja sikkelig bil..

 

Håper du fikser denne sikkelig opp.. Ettersom at den er i så dårlig forfatning er det ikke galt å lage en custom bil av den.. :rolleyes: Og foresten det finnes "how to" lage cabbe av den vist det er det du ønsker. Men i mine øner blir det feil. Finne nesten ingen orginale p5 i cabbe igjen lengre. Skal foresten bare være ett side speil. =) Og ett tips! Husk å behandle framskjermene ekstra godt i kjøten inn mot døren. Grusom å ruste akkurat der. :angry:

 

Her er forøvrig bilde av min fars 17m super p5. :blush:

 

Lykke til. PS. www.fmk.no der finner du garantert folk som har deler.

 

 

Har lurt ille på det med cab. 17/20m er en av de peneste gamle bilene som cab syns jeg.

Vet du hvor jeg kan få tak i en beskrivelse på "how to"..:-)

Link to comment
Share on other sites

Da må jeg lete igjennom noen gamle FMK blader.. se om eg får gjort det en dag!

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

M eier blitt igjen jeg og. P7-1 prosjektet mitt gikk i grus, eller smuler blir vel mere riktig å si =p

 

Så nå har jeg jaggu fått meg en P5 jeg og. Stikkord er Helsoffa, rattsleiv, 2.8 og sveisa bakaksel.

 

PICT0427.jpg

 

PICT0423.jpg

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest ZeroCool

hey...har fått meg en 67 mod 17m super jeg oxo=) litt lyst å bytte den mot en 70 71 72 mod 17m..synes egentlig det kaross er litt tøffere..men for all del er en bra bil dette oxo..er i dagelig bruk eu til 09..

 

MVH

Eivind

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...