Jump to content

Verdi på Sierra 4x4 sedan?


Guest Cossie77

Recommended Posts

Guest Cossie77

Lurer på hva denne kan være verdt?

 

- Grå sierra 4x4 sedan 2.0 cl doch 1991

- Kmstand: 118.000. Garantert! 1 eldre eier før meg. Understell bærer preg av å ha gått lite.

- Ikke sentrallås, elvindu eller frontfanger med tåkelys. Har takluke og oppvarmet frontrute.

- Fin i karosseriet. 2 (bitte)små bulker på hver av bakdørene. Overflaterust på kanalflensene og understell. Bør påkostes understellsbehandling før vinteren. Litt antydning til rustdannelse i hjulbuer bak, men kun overflate.

- Ikke lakkerte fangere.

- Standard interiør i blått dash og grå seter.

- Nye Polk 6x9" i hatthylla bak. Ikke stereo med ved evt salg.

- Fulgt det meste av servicer. Hadde full service på 115.000 med bytte av olje, oljefilter, plugger, jording til blinklys og div.... Ikke noe tikking fra motor. Bruker hverken vann eller olje. Liten oljelekasje i front på motor. Bør bytte simring der.

- Ingen alu-felger, kun 8 stålfelg i 14".

 

Vurderer å selge grunnet behov for større bil, familiebil. Hatt den bare 1 mnd, men merket desverre fort behovet for stasjonsvogn.

 

Skal prøve å få lagt inn bilder av bilen etter hvert.

 

Roy

Link to comment
Share on other sites

Det er fælt å si det, men sierra er stort sett ikke mye verdt, selv hvor fin og hvor mye utstyr det er på den! Vil vel tippe et sted mellom 15000 - 20000!

Mvh

 

Espen

 

 

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

 

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Link to comment
Share on other sites

Guest Cossie77

15-20 tusen synes jeg hørtes lite ut med tanke på km stand. Ikke akkurat overflod av 4x4 sierra'er, i hvertfall ikke med så lav km-stand. Mye bil igjen her. Utrolig bra vinterbil også!!

Link to comment
Share on other sites

Guest AnDtHo
15-20 tusen synes jeg hørtes lite ut med tanke på km stand. Ikke akkurat overflod av 4x4 sierra'er, i hvertfall ikke med så lav km-stand. Mye bil igjen her. Utrolig bra vinterbil også!!

4x4 systemet gjør at den er verdt noe mer.. Bilder er aldri feil når man skal bedømme en bil.. Men hvis dette er med 2 liter doch maskin så er ikke firhjulstrekken så bra da 2 litern ofte ikke er sterk nok for å utnytte det ordentlig.. Hadde det vært 2.9 V6 foreksempel kunne du nok fått en god del for den..

 

Sier som gutta over her jeg, mellom 15 og 25 avhengig av lakk, rust og generel slitasje..

Link to comment
Share on other sites

Guest Cossie77

Takker for gode tilbakemeldinger. Spørs om det er verd å selge den for denne prisen. Kan være en grei nr. 2 bil å ha til vinteren, ved siden av en Mondeo stv f.eks. Synes liksom 20-25 tusen virker litt lite for en sånn bil. Har solgt 4x4 sierra'er for mye mer tidligere, riktignok med mye mere utstyr, men med desto høyere km stand. De fleste begynner vel å nærme seg 200' km nå eller mer....

 

Skal få lagt ut et bilde i kveld og kanskje en salgsannonse for å se på responsen her i Trøndelag :) Men må finne meg en Mondeo stv før jeg kan selge. Lettere sagt en gjort d.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cossie77

Den har gått litt for langt Tommelom. Er egentlig ute etter en 2001-2003 stv Mondeo 2.0 ghia/trend, bensin, manuell. Pris: ca 140-170.000. Er på utkikk, men er veldig kresen :) Skal være blå eller svart også, til nød sølv, også hadde jeg tenkt meg st220 styling og 17" Momo wrs på den etter hvert.

 

97-99 mod 2.0/2.5 ghia kan være et alternativ, i samme farge, men med km stand under 150.000. Så vi får se hva som dukker opp. Og så gidder jeg ikke å reise land og strand etter bil lenger....

 

Enn så lenge funker sierran meget godt :)

Link to comment
Share on other sites

Den har gått litt for langt Tommelom. Er egentlig ute etter en 2001-2003 stv Mondeo 2.0 ghia/trend, bensin, manuell. Pris: ca 140-170.000. Er på utkikk, men er veldig kresen :) Skal være blå eller svart også, til nød sølv, også hadde jeg tenkt meg st220 styling og 17" Momo wrs på den etter hvert.

 

97-99 mod 2.0/2.5 ghia kan være et alternativ, i samme farge, men med km stand under 150.000. Så vi får se hva som dukker opp. Og så gidder jeg ikke å reise land og strand etter bil lenger....

 

Enn så lenge funker sierran meget godt :)

 

Behold sierran din du. Hadde jeg hatt en sierra med 4x4 hadde jeg ALDRI solgt den. Jeg skulle lagt teppe i garasjen så den kunne stått å kost seg om natta.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cossie77
:) Litt enig med deg der ja.... Ikke så lett å oppdrive 4x4 lenger, i hvertfall ikke i god stand og med lav km-stand. Får se hva jeg gjør etter hvert.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...