Ford_Sierra_Sedan Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Hei.. Har nettopp kjøpt meg cosworth, motoren er helt original og det blir ikke masse trim på den.. Har kun tenkt og sette på steg 1 chip, ihvertfall foreløpig.. Er det noe mer jeg trenger viss jeg skal sette på steg 1 chip? Noe mer som må skiftes? Og hva blir effekten med den chippen? 250hk elr noe? Og hvor finner jeg en sånn chip som er "bra"? Hos jenspeed? Er helt ny på de cossie greiene så setter pris på svar:)
Guest rc51 Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Hei.. Har nettopp kjøpt meg cosworth, motoren er helt original og det blir ikke masse trim på den.. Har kun tenkt og sette på steg 1 chip, ihvertfall foreløpig.. Er det noe mer jeg trenger viss jeg skal sette på steg 1 chip? Noe mer som må skiftes? Og hva blir effekten med den chippen? 250hk elr noe? Og hvor finner jeg en sånn chip som er "bra"? Hos jenspeed? Er helt ny på de cossie greiene så setter pris på svar:) her får du bra chip, han leverer til norge og det koster 250£. http://www.remapping.co.uk/ Face motorsport har også noen greie chip på lager, det er nok lurt med en 31acuator eller en boost controller i tillegg.
Ford_Sierra_Sedan Posted July 10, 2006 Author Posted July 10, 2006 Turbo E.C.U. Ref : IAW 045 W45.01Notes : Uprated Actuator req Std Bhp : 204E.C.U. Brand : MarelliE.C.U. Type : IAW BHP Increase : 70Torque increase :R.R.P : £300New power output : 274 bhp Den chippen her du mente elr?
Guest rc51 Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Turbo E.C.U. Ref : IAW 045 W45.01Notes : Uprated Actuator req Std Bhp : 204E.C.U. Brand : MarelliE.C.U. Type : IAW BHP Increase : 70Torque increase :R.R.P : £300New power output : 274 bhp Den chippen her du mente elr? det er vel den riktige ja, jeg snakket med de i forrige uke og prisen er 250£, prisen du fant på nettsiden er ink montering. bare pass på at du skal ha med closed loop.(hvis ikke funker ikke lambda sonden) mitt inntrykk er at de yter god service og leverer bra varer.
Ford_Sierra_Sedan Posted July 10, 2006 Author Posted July 10, 2006 Boost controller eller acutator er greiest og kjøpe fra face elr?
Guest rc51 Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Boost controller eller acutator er greiest og kjøpe fra face elr? boost controller er nok billigst og kjøpe av meg.jeg kan skaffe deg en som er identisk med turbosmart in car som koster 1611kr hos face til ca 700kr+frakt
Ford_Sierra_Sedan Posted July 10, 2006 Author Posted July 10, 2006 Oki... Skal tenke litt over det her.. Kontakter deg på pm viss det blir så jeg skal skaffe meg boost controller..
Guest Hovden Racing Posted July 13, 2006 Posted July 13, 2006 Mongoose/Scorpion eksos burde du kjøpe d au... Men kjøp itte me 4" endetut da.. Kjøp me 3" æll 3,5"
Ford_Sierra_Sedan Posted July 13, 2006 Author Posted July 13, 2006 (edited) 3" e stort nok det åt meg tenkje e... Fer ta alt litt ette kårt.. Må ha penger au vettu Hehe.. Har fått tilbud på en turboxs type h dumpventil nå ra.. Bli nok investert i dn tru e.. Edited July 13, 2006 by Ford_Sierra_Sedan
Guest rc51 Posted July 15, 2006 Posted July 15, 2006 Mongoose/Scorpion eksos burde du kjøpe d au... Men kjøp itte me 4" endetut da.. Kjøp me 3" æll 3,5" hva er poenget med eksos på steg 1?? hvor mye ekstra effekt får man da??
Guest Hovden Racing Posted July 16, 2006 Posted July 16, 2006 hva er poenget med eksos på steg 1?? hvor mye ekstra effekt får man da?? Gjør nå noen få hk det og, men det ser jo helt mongolid ut med originalt eksosanlegg på Cosworth da.. 3" Mongoose eller Scorpion som er finest.
Guest rc51 Posted July 16, 2006 Posted July 16, 2006 Gjør nå noen få hk det og, men det ser jo helt mongolid ut med originalt eksosanlegg på Cosworth da.. 3" Mongoose eller Scorpion som er finest.ja det var det jeg ville fram til, det er kun kosmetisk.
Peder`n Posted July 16, 2006 Posted July 16, 2006 Det er nok ikke kun kosmetikk....det har noe for seg...men om DU merker det er ikke sikkert.... Sikkert mange her som har trimma oppimot 300 for så å bytte fra orginal til Mongoose eller noe....og dem sier sikkert at responsen er bedre og lyden er grom....også ser det bedre ut... Peder
Guest rc51 Posted July 17, 2006 Posted July 17, 2006 Det er nok ikke kun kosmetikk....det har noe for seg...men om DU merker det er ikke sikkert.... Sikkert mange her som har trimma oppimot 300 for så å bytte fra orginal til Mongoose eller noe....og dem sier sikkert at responsen er bedre og lyden er grom....også ser det bedre ut... Peder jo da, jeg er helt enig at det ser mye bedre ut. det låter mye bedre også, men man må ikke ha det når man "kun" skal ha steg1.
Guest JvhCossie Posted July 17, 2006 Posted July 17, 2006 Sleng på en 2.5 bar map og åpent filter å så... Jag har chip til 500 spenn jeg... bremsa 240 hk på en sliten motor med gåen Turbo... så kan nok klare oppimot 260 i en god en...
Sierra_2.9 Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 (edited) Hei.. Har nettopp kjøpt meg cosworth, motoren er helt original og det blir ikke masse trim på den.. Har kun tenkt og sette på steg 1 chip, ihvertfall foreløpig.. Er det noe mer jeg trenger viss jeg skal sette på steg 1 chip? Noe mer som må skiftes? Og hva blir effekten med den chippen? 250hk elr noe? Og hvor finner jeg en sånn chip som er "bra"? Hos jenspeed? Er helt ny på de cossie greiene så setter pris på svar:) så du holdt ikke ut lenger nei, hehe...med de 224hk'ene mener jeg...slengt ut noen bilder av bilen din som jeg ikke har fått med meg el? Edited July 18, 2006 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Ford_Sierra_Sedan Posted July 19, 2006 Author Posted July 19, 2006 Hehe er 204 originalt da.. Er 2wd motorn vettu.. Men nei må ha litt mer gamp.. Litt for tamt originalt.. Hakke lagt ut bilder enda men skal prøve og få gjort det snart...
Sierra_2.9 Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 204 i den ja! ok..du må få ut noen bilder ja '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Guest Hovden Racing Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Men kjør itte på mær en ca. 1kilos trykk da...
tommy w Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Hovden Racing: Hvorfor ikke mer enn 1 bar på steg 1? Kjører med 1.3 bar og 1.8bar i peak, har vært oppi 2.1bar i peak, men da begynte den så smått å gå magert. Funker som f, og har faktisk møtt mange "grønn dyse" cosworther som sliter. Eneste er at den org map-sensoren ikke måler over 1 bar og da åpner den dysene fullt og du har masse bensin. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest Hovden Racing Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Jeg sikter til den stakkars T3 turboen hans da... toppakningen er ikke sikkert den liker særlig over 1kg eller.. Bilen hans er MEGET strøken... Samler objekt egentlig, så for å ikke "ødlegge" så er vel 1kg mer enn nok til å ha det mye gøy..
tommy w Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Toppakningen ryker når den er klar for å ryke. he he kjører fortsatt orginal pakning jeg. og turbo for den saks skyld. Men det er jo opp til hver enkelt hva en vil gjøre med bilen og hvordan en vil beholde den. Personlig liker jeg dem når alt ser orginalt ut og de går utidethelvete. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest Hovden Racing Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 og en ting til... Du kjenner ikke så veldig stor forskjell på f. eks 1,3 og 1,7bar på en T3 turbo... Blir jo et helvettes mottrykk på så høyt trykk...
Guest Hovden Racing Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Se på min, går vel det man kan kalle bra den... Ser helt standard ut å se på utenpå den
tommy w Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 du merker veldig stor forskjell, men som sagt det er jo en peak da. fikk lekkasje og da peaket den opp på ca 1.3 bar og bilen gikk omtrent som orginalt. blir enda mer mottrykk når jeg sier at jeg har org eksos. målte bilen med g-måler og da hadde jeg 195hk ut på hjulene og 367nm hvis jeg ikke husker helt feil. målte en grønn dyse samtidig og han hadde 250hk ut på hjulene og 350nm. han andre hadde t-34 jeg t-3. Grunnen til at jeg hadde høyere dreiemoment er at jeg har vesentlig mer hester på rundt 4000rpm som igjen kom av den høye peaken som var på 1.7bar da. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now