Jump to content

Steg 1 chip


Ford_Sierra_Sedan

Recommended Posts

Hei.. Har nettopp kjøpt meg cosworth, motoren er helt original og det blir ikke masse trim på den.. Har kun tenkt og sette på steg 1 chip, ihvertfall foreløpig.. Er det noe mer jeg trenger viss jeg skal sette på steg 1 chip? Noe mer som må skiftes? Og hva blir effekten med den chippen? 250hk elr noe? Og hvor finner jeg en sånn chip som er "bra"? Hos jenspeed?

 

Er helt ny på de cossie greiene så setter pris på svar:)

Link to comment
Share on other sites

Hei.. Har nettopp kjøpt meg cosworth, motoren er helt original og det blir ikke masse trim på den.. Har kun tenkt og sette på steg 1 chip, ihvertfall foreløpig.. Er det noe mer jeg trenger viss jeg skal sette på steg 1 chip? Noe mer som må skiftes? Og hva blir effekten med den chippen? 250hk elr noe? Og hvor finner jeg en sånn chip som er "bra"? Hos jenspeed?

 

Er helt ny på de cossie greiene så setter pris på svar:)

 

her får du bra chip, han leverer til norge og det koster 250£. http://www.remapping.co.uk/

 

Face motorsport har også noen greie chip på lager, det er nok lurt med en 31acuator eller en boost controller i tillegg. :)

Link to comment
Share on other sites

Turbo

E.C.U. Ref : IAW 045 W45.01

Notes : Uprated Actuator req

Std Bhp : 204

E.C.U. Brand : Marelli

E.C.U. Type : IAW

BHP Increase : 70

Torque increase :

R.R.P : £300

New power output : 274 bhp

 

Den chippen her du mente elr?

 

det er vel den riktige ja, jeg snakket med de i forrige uke og prisen er 250£, prisen du fant på nettsiden er ink montering.

 

bare pass på at du skal ha med closed loop.(hvis ikke funker ikke lambda sonden)

 

mitt inntrykk er at de yter god service og leverer bra varer.

Link to comment
Share on other sites

Boost controller eller acutator er greiest og kjøpe fra face elr?

 

boost controller er nok billigst og kjøpe av meg.

jeg kan skaffe deg en som er identisk med turbosmart in car som koster 1611kr hos face til ca 700kr+frakt

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Mongoose/Scorpion eksos burde du kjøpe d au... Men kjøp itte me 4" endetut da.. Kjøp me 3" æll 3,5"

Link to comment
Share on other sites

Mongoose/Scorpion eksos burde du kjøpe d au... Men kjøp itte me 4" endetut da.. Kjøp me 3" æll 3,5"

 

hva er poenget med eksos på steg 1??

 

hvor mye ekstra effekt får man da??

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
hva er poenget med eksos på steg 1??

 

hvor mye ekstra effekt får man da??

 

Gjør nå noen få hk det og, men det ser jo helt mongolid ut med originalt eksosanlegg på Cosworth da.. 3" Mongoose eller Scorpion som er finest.

Link to comment
Share on other sites

Gjør nå noen få hk det og, men det ser jo helt mongolid ut med originalt eksosanlegg på Cosworth da.. 3" Mongoose eller Scorpion som er finest.

ja det var det jeg ville fram til, det er kun kosmetisk.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke kun kosmetikk....det har noe for seg...men om DU merker det er ikke sikkert....

 

Sikkert mange her som har trimma oppimot 300 for så å bytte fra orginal til Mongoose eller noe....og dem sier sikkert at responsen er bedre og lyden er grom....også ser det bedre ut...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke kun kosmetikk....det har noe for seg...men om DU merker det er ikke sikkert....

 

Sikkert mange her som har trimma oppimot 300 for så å bytte fra orginal til Mongoose eller noe....og dem sier sikkert at responsen er bedre og lyden er grom....også ser det bedre ut...

 

Peder

 

jo da, jeg er helt enig at det ser mye bedre ut.

 

det låter mye bedre også, men man må ikke ha det når man "kun" skal ha steg1.

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Sleng på en 2.5 bar map og åpent filter å så... Jag har chip til 500 spenn jeg... bremsa 240 hk på en sliten motor med gåen Turbo... så kan nok klare oppimot 260 i en god en...

Link to comment
Share on other sites

Hei.. Har nettopp kjøpt meg cosworth, motoren er helt original og det blir ikke masse trim på den.. Har kun tenkt og sette på steg 1 chip, ihvertfall foreløpig.. Er det noe mer jeg trenger viss jeg skal sette på steg 1 chip? Noe mer som må skiftes? Og hva blir effekten med den chippen? 250hk elr noe? Og hvor finner jeg en sånn chip som er "bra"? Hos jenspeed?

 

Er helt ny på de cossie greiene så setter pris på svar:)

 

så du holdt ikke ut lenger nei, hehe...med de 224hk'ene mener jeg...slengt ut noen bilder av bilen din som jeg ikke har fått med meg el?

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Hovden Racing: Hvorfor ikke mer enn 1 bar på steg 1? Kjører med 1.3 bar og 1.8bar i peak, har vært oppi 2.1bar i peak, men da begynte den så smått å gå magert. Funker som f, og har faktisk møtt mange "grønn dyse" cosworther som sliter. Eneste er at den org map-sensoren ikke måler over 1 bar og da åpner den dysene fullt og du har masse bensin. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Jeg sikter til den stakkars T3 turboen hans da... toppakningen er ikke sikkert den liker særlig over 1kg eller.. Bilen hans er MEGET strøken... Samler objekt egentlig, så for å ikke "ødlegge" så er vel 1kg mer enn nok til å ha det mye gøy..

Link to comment
Share on other sites

Toppakningen ryker når den er klar for å ryke. he he kjører fortsatt orginal pakning jeg. og turbo for den saks skyld. Men det er jo opp til hver enkelt hva en vil gjøre med bilen og hvordan en vil beholde den. Personlig liker jeg dem når alt ser orginalt ut og de går utidethelvete. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

og en ting til... Du kjenner ikke så veldig stor forskjell på f. eks 1,3 og 1,7bar på en T3 turbo... Blir jo et helvettes mottrykk på så høyt trykk...

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Se på min, går vel det man kan kalle bra den... Ser helt standard ut å se på utenpå den :)

Link to comment
Share on other sites

du merker veldig stor forskjell, men som sagt det er jo en peak da. fikk lekkasje og da peaket den opp på ca 1.3 bar og bilen gikk omtrent som orginalt. blir enda mer mottrykk når jeg sier at jeg har org eksos. målte bilen med g-måler og da hadde jeg 195hk ut på hjulene og 367nm hvis jeg ikke husker helt feil. målte en grønn dyse samtidig og han hadde 250hk ut på hjulene og 350nm. han andre hadde t-34 jeg t-3. Grunnen til at jeg hadde høyere dreiemoment er at jeg har vesentlig mer hester på rundt 4000rpm som igjen kom av den høye peaken som var på 1.7bar da.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...