Jump to content

Recommended Posts

Posted

dette er noe de fleste bør stille seg litt skeptisk til da det ikke er "trimmingsleverandøren" som selger det, men en privatperson.

 

dvs er det ikke sikkert at "sikringsmekanismer" som at den deaktiviserer seg ved høy act, eller at den står for lenge på tomgang.

det står heller ingenting om hvilket trykk den har ved gasslipp.

 

Er også litt usikker på tomgangsmotoren da den ser rimelig original ut, noe som forsåvidt kanskje funker om man kjører 0.1bar på gasslipp.

 

Prisen er jo også ganske høy da det i følge mine regnestykker koster:

brukt 3bar map 6-700kr

throtlebody (en runde med dremmelen så er den fiksa) 0kr

iscv (ser jo helt original ut) 0kr

pectel kort (om det er det..) med chip 3-5000kr nytt

grådyser 2000kr brukt

ledning og bryter 40kr..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted

Spør sikkert dumt nå, men skjønner ikke en dritt tysk... Hva skulle være så bra med dette?

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted
Spør sikkert dumt nå, men skjønner ikke en dritt tysk... Hva skulle være så bra med dette?

kort fortalt holder du oppe hastigheten på turboen forde om du har lukket spjelet , da har du full effekt med en gang du åpner gassen . mange er lagd slik att du får en lang flamme ut av exosen .........

Sliter enormt på turboen - høye temp - derav aksel i turbo av "miriam" ( sikkert feil stavet )..........

Guest Kevin
Posted

Kan ikke huske noen i miljøet her bruker ALS,hvorfor bruker det? :huh:

Posted
Kan ikke huske noen i miljøet her bruker ALS,hvorfor bruker det? :huh:

 

fordi du blir svartflagga med en gang du setter det på og du bruker masse penger på noe som ikke gir mere effekt.

 

veit at gull og rød mk1ern(700hk saken) har det, lowman her inne har det, hafsengen har det men bruker det ikke pga uegnet turbo, gul2wd? (han med gr. n escorten) har det, men sammen med dumpventil så det funker ikke helt bra, og sikkert flere.

 

Mange som påstår at om man lader 0.3-0.4 når man slipper opp at det da skal holde med 360graders kulelager turbo så lenge man passer på at eksostempen ikke blir for høy.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Guest Magnus
Posted

Ikke miriam, men maram. Det metallet tåler meget høye tempraturer.

 

At man har 0.1 bar på oppslipp, eller 0, det har veldig mye å si for kjørbarhet. De som sier noe annet har ikke prøvd, så enkelt er det.

Med riktig tune så er det ikkenoe problem å holde eksostemp under 930 grader. Så da sliter det ikke enormt mye på turbo heller.

Guest Kevin
Posted
fordi du blir svartflagga med en gang du setter det på og du bruker masse penger på noe som ikke gir mere effekt.

 

veit at gull og rød mk1ern(700hk saken) har det, lowman her inne har det, hafsengen har det men bruker det ikke pga uegnet turbo, gul2wd? (han med gr. n escorten) har det, men sammen med dumpventil så det funker ikke helt bra, og sikkert flere.

 

Mange som påstår at om man lader 0.3-0.4 når man slipper opp at det da skal holde med 360graders kulelager turbo så lenge man passer på at eksostempen ikke blir for høy.

 

Blir man svart flagga på f.eks gatebil med det da?Eventuelt hvorfor? :unsure:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...