Guest fartinschanke Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Tenker da på f.eks. Turbo Charger, turbonator osv.. Hvis man nå går ut i fra at disse virkelig suger så mye luft som de påstår, hvordan vil dette påvirke luftmengdemåleren? Antar at denne fremdeles vil kun slippe igjennom en gitt mengde luft selv om "elektrisk turbo" er montert? Evt. kan man justere luftmengdemåleren og hvordan? Regner med at dette er en typisk "hive pengene på sjøen" sak, men er allikevel interessert i selve teorien bak dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Dette har vært opp flere ganger på div bilforum, og det er bare tull... Har selv testet disse elektriske turboene på div biler for et firma som muligens skulle ta inn disse for salg, men de gir INGEN effekt økning, snarere tvert om. På alle biler jeg har testet de på, gir de mindre effekt etter montering, og høyere bensinforbruk, blir som en liten blokkering i innsug... Når det gjelder LMM som du snakker om, så har ikke den så mye betydning her... ved ombygging til turbo på feks en sierra is, så flyttes LMM til front av turbo(sugesiden), og det funker helt fint, den er jo ikke stillt inn for å gi en viss mengde luft, men får signaler om hvor mye luft den skal gi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now