Jump to content

2.0 L til 2.0i


Recommended Posts

Guest Receive
Posted

noen som har gjort detta før ? gi meg litt hjelp?

 

 

Jeg har koblet ut ledningsnettet til motorstyringen ... men ikke alt bort med tenningen...

 

Så jeg lurer på, passer de to kontaktene (med ledninger bort til tenningslåsen og sikringsboksen) vedsiden av ecu'n fra en 2.0 IS over på de to som er i en 2.0L ?

 

Er det noe relèer jeg må ha over i andre sikringsboksen ?

Posted

du trenge bare ledningsnette til sprute. det går en runde rundt motoren å styre alt... kobles til på venstre side framme med de orginale... kontakt som passer sammen.

 

det er ingen ledninger som skal kobles til tenninga.... har bygd om 3 stk

Guest crosworth
Posted

Hei!

Bygde om min 2.0 cl til is.

Det jeg gjorde (som ford sa) var at jeg kuttet ledningsnettet midt i delebilen, og drog ut hele nettet gjennom torpedoveggen. Gjorde tilsvarende i bilen min, og spleiset de sammen.

Så må du bytte tank og ledningsnettet som sitter på tanken.

 

Dette er en god del arbeid, men det gikk fint på en helg til meg!

Guest Receive
Posted

RHeskja ... kjenner du Garnes Racing? er det ikke deres IS Turbo (kun IS for tiden vist), du har bilde av på profilen din?

 

 

! Vet jeg trenger ny tank og pumpe, men har komplett delebil...

 

Men alt ledningsnettet som er "på venstre side" av bilen trenger jeg ikke å bytte ?

Kun motorstyring?

 

Så i IS'en, der var er annet relè for motorstyring og et stort grått som jeg ikke hadde i min CL ... trengs dette å settes over?

Guest crosworth
Posted

Hvorfor drive å luke ut de ledningene du trenger da, når du har en komplett delebil?

Gjorde det samme jeg også.

Riv ut dørstokklister og dashen, klipp kabelen (ca 5-8 ledere) som går nede i dørstokken under lista på begge bilene dine, monter is nettet i cl'n din! B)

Guest crosworth
Posted

Noen bilder av ombyggingen:

 

01.JPG

02.JPG

03.JPG

04.JPG

05.JPG

06.JPG

07.JPG

08.JPG

09.JPG

10.JPG

Guest Receive
Posted

Veit det er bare å flytte over alt ...

Men er det vits å gjøre så mye styr ?

 

Synes det ledningsnettet (ikke det med sprutet), men det "andre" ser likedan ut som på min CL ... så det burde vel bare å være å bytte ut ledningsnettet til motorstyringen til cl'en med det som var i IS'en ? :unsure:

 

Eneste forksjellen i sikringsboksen var motorstyrings relèet og et annet stort grått ett...

 

Bruker bilen hver dag, så vil ha alt klart før jeg begynner ..

 

Motoren er ikke ferdig før om et par uker, men vil ha alt klart likevel ... ;)

Posted

Når du har hel delebil har du jo 2 muligheter... du kan bruke hele ledningsnette, de vil si hoved nette å motorstyringa, for å få grøvtelys å de der.

 

eller du kan kun bruke motorstyringa. Det som er enklest.

 

Da tar du bare å strekke den svarte ledningen som går til bensinpumpa bak. og resten framover og rundt motoren. og skjøtes med lykta på venstre side. (kontakt der som passer sammen med nette til motorstyringa) og deretter + og minus til hjernen. så skal de funke.

 

 

Kjenner ikke han som eiger bilen som jeg har i profilen. eneste sierran eg hadde som gjekk inn på størrelsen. ska hive inn min når eg får et skikkeli bilde.

Guest crosworth
Posted

For minst mulig skjøting av kabel, og best mulig resultat er det sikkrest å bruke hele nettet.

Er jo enklest å ta hele nettet?? Er jo idiotsikkra for å koble feil!!

Posted

Det er idiotsikkert de å bare bruke motorstyringa.... kontaktene passer bare en plass.. eneste som kan gå galt er at kobler feil på batteriet... men det SKA MYE til

  • 2 weeks later...
Posted

Det er forskjellige typer lednings nett på sierra. spørs vilken modell du har.

 

Få tak i et lednings nett, der motor elektriske ikke går innom sikrings boksen.

tror 86 evt 89.

 

Så er det bare til og sette inn dette motorelektriske.

 

hvis du vil være på den sikre siden, så lar du bare det gamle nettet stå i, og

setter i det til I, så ser du om det virker, hvis ikke, så setter du tilbake...

 

Fort gjort.

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Guest Receive
Posted

cossiestorm ... akkuratt det jeg skal gjøre nå til helgen ...

Jeg har det 2.0i nettet som ikke går innom sikringsboksen...

 

Da jeg tok det ut, var det eneste som var koblet på "resten" av nettet to kontakter vedsiden av hjernen ...

 

Men lurer på, hva er forskjell på 2.0i toppen og 2.0L toppen?

Fikk tak i tekniske data på 2.0i og 2.0, ventil klaringene var det samme, er det portingen som er forskjell? Vil motoren starte med 2.0L topp og innsprøytning?

Guest crosworth
Posted

Tror ikke det er noen vesentlige forskjeller på i toppen og L toppen..

Vet det er en utsparing for dysene på insugssiden, men går fin å bruke L topp.

Har selv en L topp som er planert 0.9mm, og det fungerer bra.

Guest Receive
Posted

ok.. takk for svar...

 

Men lurer på bensin... hva er dim på slanger ? (skal være slanger hele veien)

Er det 8mm innvendig ?

Posted

Eneste viktig forskjellen er Innsuget, på i så er det dråpe formet, mens

på L er de helt runde.

 

Bensin slanger du tenkte p�

Bensin slangene/rør er tykkere på is, tror returen er litt kraftigere.

tror røret mitt var litt dårlig, for når jeg satt i injection, så røk det

ene røret. hehe så jeg byttet. Men tror det skal gå...

 

nb!hvis du bruker I topp, så pass på og kjøp pakning, til I og ikke L.

hehe hvis ikke, så spruter dysene rett i pakningen. hehe

 

Hvis du får problemer med og starte etterpå, så er det trolig

prob med tenninga(juster og sjekk denne)

 

Lykke til :)

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Guest crosworth
Posted

Du bør også passe på så du ikke forskyver tenningen 180 grader.

Sett motoren i 0-punktet når du plukker sund, og pass på så den er i 0 når du monterer også.

Merk gjerne drevene med et kjørn-merke mot motoren.

 

Har du haynes rep. boken??? Den har hjulpet meg MYE!!

Lykke til!!

  • 2 weeks later...
Guest Receive
Posted

tok av forgasser og innsuget i dag...

er det bare å sette på innsprøytningen, ledningsnettet, bensinpumpe, nye slanger, ny tank og starte driten?

 

 

Er det noe forskjell på tenningen til L og I ?

Trenger jeg å skifte til annen toppakning?

 

Edit: Og så på bildene til Crosworth.... Den is'n jeg tok dette fra hadde en svart boks med no vakuum slanger på... koblet til 2 grå kontakter... lå på høyre siden i motorrommet rett under batteriet... hva er den til?

Posted

Jepp :) pass bare på at tenningen står riktig.

hvis ikke, så sliter du litt med og starte.

 

tenningen er nesten helt likt, noen grader forskjell. Dette kan du justere etterpå.

ikke noe farlig sånn i første omgang.

 

Nei. samme toppakning, går fint. eneste du behøver er pakning til innsprut :)

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Guest Rocky
Posted

humm.. dette begynner å bli forvirrrrrene:) hehe

 

Åssen mod. er delebilen din da?

 

Viss det er 86 eller eldre kan du bare plugge i det ledningsnettet...

 

har byggd 14 stk. selv eg... men ikkje begynn å plukke HELE ledningsnettet:)

 

det brenner lit fort:)

Guest Receive
Posted

min er en 87 mod 2.0CL sedan

delebilen var en 87 mod 2.0is

 

Er det plug&play?

 

Skal hente en is turbo nå til helga (egentlig en 2.0CL) så får sjekke der :D

Guest 2.0Fordsierra
Posted

huff..jeg slet med dette, fikk feil pakning mellom toppen og insuget, fikk L pakning..fant ut med startgass at det var noe som ikke stemte der, ford forhandlere har stort sett slikt på lager..koster heller ikke mye..trur det var rundt en 50 lapp elr no..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...