Guest Receive Posted June 3, 2004 Posted June 3, 2004 noen som har gjort detta før ? gi meg litt hjelp? Jeg har koblet ut ledningsnettet til motorstyringen ... men ikke alt bort med tenningen... Så jeg lurer på, passer de to kontaktene (med ledninger bort til tenningslåsen og sikringsboksen) vedsiden av ecu'n fra en 2.0 IS over på de to som er i en 2.0L ? Er det noe relèer jeg må ha over i andre sikringsboksen ?
RHeskja Posted June 3, 2004 Posted June 3, 2004 du trenge bare ledningsnette til sprute. det går en runde rundt motoren å styre alt... kobles til på venstre side framme med de orginale... kontakt som passer sammen. det er ingen ledninger som skal kobles til tenninga.... har bygd om 3 stk
Guest crosworth Posted June 4, 2004 Posted June 4, 2004 Hei!Bygde om min 2.0 cl til is. Det jeg gjorde (som ford sa) var at jeg kuttet ledningsnettet midt i delebilen, og drog ut hele nettet gjennom torpedoveggen. Gjorde tilsvarende i bilen min, og spleiset de sammen.Så må du bytte tank og ledningsnettet som sitter på tanken. Dette er en god del arbeid, men det gikk fint på en helg til meg!
Guest Receive Posted June 4, 2004 Posted June 4, 2004 RHeskja ... kjenner du Garnes Racing? er det ikke deres IS Turbo (kun IS for tiden vist), du har bilde av på profilen din? ! Vet jeg trenger ny tank og pumpe, men har komplett delebil... Men alt ledningsnettet som er "på venstre side" av bilen trenger jeg ikke å bytte ?Kun motorstyring? Så i IS'en, der var er annet relè for motorstyring og et stort grått som jeg ikke hadde i min CL ... trengs dette å settes over?
Guest crosworth Posted June 4, 2004 Posted June 4, 2004 Hvorfor drive å luke ut de ledningene du trenger da, når du har en komplett delebil?Gjorde det samme jeg også.Riv ut dørstokklister og dashen, klipp kabelen (ca 5-8 ledere) som går nede i dørstokken under lista på begge bilene dine, monter is nettet i cl'n din!
Guest Receive Posted June 5, 2004 Posted June 5, 2004 Veit det er bare å flytte over alt ...Men er det vits å gjøre så mye styr ? Synes det ledningsnettet (ikke det med sprutet), men det "andre" ser likedan ut som på min CL ... så det burde vel bare å være å bytte ut ledningsnettet til motorstyringen til cl'en med det som var i IS'en ? Eneste forksjellen i sikringsboksen var motorstyrings relèet og et annet stort grått ett... Bruker bilen hver dag, så vil ha alt klart før jeg begynner .. Motoren er ikke ferdig før om et par uker, men vil ha alt klart likevel ...
RHeskja Posted June 6, 2004 Posted June 6, 2004 Når du har hel delebil har du jo 2 muligheter... du kan bruke hele ledningsnette, de vil si hoved nette å motorstyringa, for å få grøvtelys å de der. eller du kan kun bruke motorstyringa. Det som er enklest. Da tar du bare å strekke den svarte ledningen som går til bensinpumpa bak. og resten framover og rundt motoren. og skjøtes med lykta på venstre side. (kontakt der som passer sammen med nette til motorstyringa) og deretter + og minus til hjernen. så skal de funke. Kjenner ikke han som eiger bilen som jeg har i profilen. eneste sierran eg hadde som gjekk inn på størrelsen. ska hive inn min når eg får et skikkeli bilde.
Guest crosworth Posted June 6, 2004 Posted June 6, 2004 For minst mulig skjøting av kabel, og best mulig resultat er det sikkrest å bruke hele nettet.Er jo enklest å ta hele nettet?? Er jo idiotsikkra for å koble feil!!
RHeskja Posted June 6, 2004 Posted June 6, 2004 Det er idiotsikkert de å bare bruke motorstyringa.... kontaktene passer bare en plass.. eneste som kan gå galt er at kobler feil på batteriet... men det SKA MYE til
cossie_storm Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 Det er forskjellige typer lednings nett på sierra. spørs vilken modell du har. Få tak i et lednings nett, der motor elektriske ikke går innom sikrings boksen.tror 86 evt 89. Så er det bare til og sette inn dette motorelektriske. hvis du vil være på den sikre siden, så lar du bare det gamle nettet stå i, ogsetter i det til I, så ser du om det virker, hvis ikke, så setter du tilbake... Fort gjort. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Receive Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 cossiestorm ... akkuratt det jeg skal gjøre nå til helgen ...Jeg har det 2.0i nettet som ikke går innom sikringsboksen... Da jeg tok det ut, var det eneste som var koblet på "resten" av nettet to kontakter vedsiden av hjernen ... Men lurer på, hva er forskjell på 2.0i toppen og 2.0L toppen? Fikk tak i tekniske data på 2.0i og 2.0, ventil klaringene var det samme, er det portingen som er forskjell? Vil motoren starte med 2.0L topp og innsprøytning?
Guest crosworth Posted June 18, 2004 Posted June 18, 2004 Tror ikke det er noen vesentlige forskjeller på i toppen og L toppen..Vet det er en utsparing for dysene på insugssiden, men går fin å bruke L topp.Har selv en L topp som er planert 0.9mm, og det fungerer bra.
Guest Receive Posted June 18, 2004 Posted June 18, 2004 ok.. takk for svar... Men lurer på bensin... hva er dim på slanger ? (skal være slanger hele veien)Er det 8mm innvendig ?
cossie_storm Posted June 18, 2004 Posted June 18, 2004 Eneste viktig forskjellen er Innsuget, på i så er det dråpe formet, menspå L er de helt runde. Bensin slanger du tenkte på¨?Bensin slangene/rør er tykkere på is, tror returen er litt kraftigere.tror røret mitt var litt dårlig, for når jeg satt i injection, så røk detene røret. hehe så jeg byttet. Men tror det skal gå... nb!hvis du bruker I topp, så pass på og kjøp pakning, til I og ikke L.hehe hvis ikke, så spruter dysene rett i pakningen. hehe Hvis du får problemer med og starte etterpå, så er det trolig prob med tenninga(juster og sjekk denne) Lykke til Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest crosworth Posted June 18, 2004 Posted June 18, 2004 Du bør også passe på så du ikke forskyver tenningen 180 grader.Sett motoren i 0-punktet når du plukker sund, og pass på så den er i 0 når du monterer også.Merk gjerne drevene med et kjørn-merke mot motoren. Har du haynes rep. boken??? Den har hjulpet meg MYE!!Lykke til!!
Guest Receive Posted June 27, 2004 Posted June 27, 2004 tok av forgasser og innsuget i dag...er det bare å sette på innsprøytningen, ledningsnettet, bensinpumpe, nye slanger, ny tank og starte driten? Er det noe forskjell på tenningen til L og I ?Trenger jeg å skifte til annen toppakning? Edit: Og så på bildene til Crosworth.... Den is'n jeg tok dette fra hadde en svart boks med no vakuum slanger på... koblet til 2 grå kontakter... lå på høyre siden i motorrommet rett under batteriet... hva er den til?
cossie_storm Posted June 28, 2004 Posted June 28, 2004 Jepp pass bare på at tenningen står riktig. hvis ikke, så sliter du litt med og starte. tenningen er nesten helt likt, noen grader forskjell. Dette kan du justere etterpå. ikke noe farlig sånn i første omgang. Nei. samme toppakning, går fint. eneste du behøver er pakning til innsprut Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Rocky Posted July 1, 2004 Posted July 1, 2004 humm.. dette begynner å bli forvirrrrrene:) hehe Åssen mod. er delebilen din da? Viss det er 86 eller eldre kan du bare plugge i det ledningsnettet... har byggd 14 stk. selv eg... men ikkje begynn å plukke HELE ledningsnettet:) det brenner lit fort:)
Guest Receive Posted July 2, 2004 Posted July 2, 2004 min er en 87 mod 2.0CL sedandelebilen var en 87 mod 2.0is Er det plug&play? Skal hente en is turbo nå til helga (egentlig en 2.0CL) så får sjekke der
Guest 2.0Fordsierra Posted July 2, 2004 Posted July 2, 2004 huff..jeg slet med dette, fikk feil pakning mellom toppen og insuget, fikk L pakning..fant ut med startgass at det var noe som ikke stemte der, ford forhandlere har stort sett slikt på lager..koster heller ikke mye..trur det var rundt en 50 lapp elr no..
Recommended Posts