Jump to content

(Bygge skivebremser til bakhjula på MK4)


Escort-mekkern

Recommended Posts

Som topic sier er dette sikkert dagen dårligste spørsmål...men jeg må prøve... :D

 

 

Jeg holder på å sette på skiver på bilen min bak...dette er forøverig da en ombygget xr3i MK4.

 

Så jeg tok av trommelen på ene siden å startet med å feste brakettene...så dukket første problem opp...den ene bolten hadde for stort hode..men, det fikk jeg etter mye mas fikset nå...

 

Så kommer jeg til navene...for meg kan det se ut til at navet som satt der sitter fast i resten av trommelen...

Vil det da si at jeg skal bruke orginale nav som sitter i fronten på bilen?

 

Hvis så er tilfelle...er det noen som har noen til overs? :)

 

Det var også en som fortalte meg at det var viktig å vite hvilket som var til hvilken side...kan noen bekrefte eller avkrefte dette..

 

Så når jeg da har noen nav på skal resten muligens gå greit vidre :) Vi får se...tror jeg akkurat har funnet ut av de plastforingene "skivene" som går oppover rattstammen også...kansje...

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Humm..skal vi se..da har det vært en moderator her å endret teksten på topic`en min...den jeg valgte var sikkert for dårlig...men det gir meg en ypperlig mulighet for å "bumpe" tråden min. :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Humm...

Nå har det vært 50 stk her inne...men ingen vet noe svar på dette..får håpe noen av de neste 50 kansje har noe svar på dette.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Takk for det :)

 

Jeg har braketten....så det skal gå bra nå..det eneste som er spørsmålet før jeg muligens har skiver bak er hva man gjør vedr. navet.

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

har du noe bilde av de greiene eller? lurer på om jeg må ha det.. må vel det hvis det bare blir tomt der når du drar av trommel

Link to comment
Share on other sites

Når man tar av trommelen så deler den seg i 2 store deler. front delen er bare å lempe til siden slik jeg kan se det..baksiden av trommelen skrur man av med 4 større bolter som går inn i den "klumpen" som demperbenet står i.

 

Når jeg da har skrudd av baksiden av trommelen så står jeg igjen med en klump med en utstikker...det er på denne utstikkeren jeg da regner med at jeg må sette på et frontnav.

 

Har lest litt i div dokumenter og det kan virke som om det jeg mistenker at er løsningen kan være riktig når man ser på baknavet til kombi og exspress versjonen.på de bildene jeg så på hvor det ikke var trommel bak.

 

Men det må da være noen her som har gjort noe slikt...det har jo ikke noe å si hvor man har fått tak i braketter osv...om de peker bakover eller rett opp...nav må man jo uansett ha.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Prøver å bumpe denne tråden igjen å se hvordan det går. Det er da mange som har byttet om til skiver bak..eller?

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Humm..nope...jeg har sett på begge de linkene og hvis man ser på den nederste linken viser det da et nav som ligner på det i fronten... og man finner teksten : Repack the wheel bearings in grease and refit the hub and clean its face, then apply some copperslip grease to the face.

 

Vil det da si at jeg skal ha tilsvarende nav som det er i fronten...for navet som sitter i trommelen sitter dønn...for meg virker det ikke som om det er meningen å få det løst. Eller er det bare rustet så godt fast at jeg må bruke noe slegge greier ;)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

YESSSSSSSSSSSS :D

 

da fikk jeg slått løs det ene navet fra resten av trommelen...så det lar seg gjøre...jeg har sikkert brukt nærmere 2 bokser med CRC og slått og hamret for harde livet...

 

Men så har jeg sett litt på calipperene mine og ble brått litt usikker på om jeg har riktige..får se litt nærmere på det i morgen.

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...