Guest gbraen Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 Noen som erfaring med BD10 kammer kontra original? Flytter man turtallsområdet mye? Mister man mye bunndrag? Går det bra med originale fjærer? Noen som vet hvor høyt turtall man kan kjøre på disse motorene med originale ventilfjærer? Ventilene slår i stemplene ved for høyt turtall har jeg blitt fortalt, ved hvilke turtall skjer dette? Vil ha svar fra folk som har erfaringer med dette, ingen gjetninger takk!
rscosworth Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 ventilene slår kansje i stemplene når du får ventilflyt. turtallsområdet endres så si ikke med en BD10 kam. har sett mange biler i fastford hvor dem kun bytter innsugskammen og beholder std eksoskam med meget gode resultater og. utfresning av ventil-lommer i stempel kan vel kansje berge en topp ved register-ras eller ventilflyt - har aldri prøvd eller forska noe på det - bare lest at mange anbefaler det. tror turtallsperra er ca maks du kan kjøre med std fjører. en anna ting er jo hvor mye turtall du kan ha før de hydrauliske løfterne ikke lengre er med på leken...
Guest Hovden Racing Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 Jeg har dobble ventilfjører og JE stempel.. Har ikke gådd til helvette ennå, å den går til 8500omdr. Er vel BD12 innsugskam og BD10 eksoskam TROR jeg.. OT: Hvorfor sperrer den ikke på 6850 som den skal gjøre original egentlig?
Loffen Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 (edited) Min motor raste etter bomgiringer og godt over 7000omdr med original topp og standard stempel... Skal love deg at ventilene knekker og lager hull i stempel... Edited July 27, 2006 by Loffen -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
rscosworth Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 OT: Hvorfor sperrer den ikke på 6850 som den skal gjøre original egentlig? er chippen som bestemmer det.
Recommended Posts