Jump to content

Forsterker/Sub bak i Mondeo Stasjonsvogn


Guest Torgeir Endal

Recommended Posts

Guest Torgeir Endal

Hallo alle sammen.

Er det noen som har anlegg bak i en Mondeo stasjonsvogn 2002 e.l?

Jeg lurte på om det er mulig å bruke samme strøm som fra sigarettuttaket bak i lasterommet. Det skal ikke opp noe voldsomt til greier, men en aktiv sub eller forsterker på kanskje 200-300W. Da slipper jeg å trekke strømkabel bakover..

Jeg skal i tillegg bytte ut den originale spilleren med en Pioneer med Bluetooth-handsfree, og vurderer da å bytte ut høyttalerene i dørene også samtidig. Noen å anbefale?

 

mvh

Torgeir

Link to comment
Share on other sites

Guest Torgeir Endal

Hehe. Litt langt å kjøre til Kirkenes vel? B)

Men det har vært noe med 2x10" ja.

Jeg lurte egentlig mest på om jeg kan bruke den strømkabelen som går bakover i dag jeg da..

Link to comment
Share on other sites

Guest Waterwolf
Hallo alle sammen.

Er det noen som har anlegg bak i en Mondeo stasjonsvogn 2002 e.l?

Jeg lurte på om det er mulig å bruke samme strøm som fra sigarettuttaket bak i lasterommet. Det skal ikke opp noe voldsomt til greier, men en aktiv sub eller forsterker på kanskje 200-300W. Da slipper jeg å trekke strømkabel bakover..

Jeg skal i tillegg bytte ut den originale spilleren med en Pioneer med Bluetooth-handsfree, og vurderer da å bytte ut høyttalerene i dørene også samtidig. Noen å anbefale?

 

mvh

Torgeir

nei tror ikke det vil være noe bra må sjekke kvaderaten først er det en 0.75 eller 1.5 mm ledning?

Vil helst ikke ha gått over 120W på ett sigarettuttak, men sjekk hvor stor sikring den er sikret med så får man ett inblikk i hvor stor ledningen er ;)

Men hadde jeg vært deg så hadde jeg trukket feitere kabel er sikkert ikke lenge før du må ha noe større derbaki :P . men nå er jo ikke jeg deg så :lol:

Edited by Waterwolf
Link to comment
Share on other sites

Guest Torgeir Endal

Jada, jada. :P

Hater folk som sier akkurat det jeg vet egentlig bør gjøres. Da får jeg dårlig samvittighet, og arbeidslysten forsvinner som dugg for solen.

:)

Jeg må vel gjøre det på den riktige måten da, så alle blir fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Jada, jada. :P

Hater folk som sier akkurat det jeg vet egentlig bør gjøres. Da får jeg dårlig samvittighet, og arbeidslysten forsvinner som dugg for solen.

:)

Jeg må vel gjøre det på den riktige måten da, så alle blir fornøyd!

er nok like greit det. er ikke så veldig mye jobb å dra kabelen bakover i mondeoen.. du slipper til og med å ta av deksler.. du kan bare dytte kabelen under dekslene (hvis det ikke er snakk om så feit kabel da). det klarte jeg fint med en 21mm2 kabel!

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

 

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Link to comment
Share on other sites

Jada, jada. :P

Hater folk som sier akkurat det jeg vet egentlig bør gjøres. Da får jeg dårlig samvittighet, og arbeidslysten forsvinner som dugg for solen.

:)

Jeg må vel gjøre det på den riktige måten da, så alle blir fornøyd!

 

 

Trakk ein kabel på 30 mm2 gjennom min 2002 mondeo (5 dørs) og gjemte den under lista. På andre sida fekk eg trykt på plass 2 signalkabler og 4 høytalerkabel på 1,5 mm2. Listene henger fortsatt på plass.

Link to comment
Share on other sites

Guest Torgeir Endal

Ok. Hvis det går an å "trykke" den på plass under listene så er det jo en smal sak. Husker bare sist gang jeg trakk kabel og jeg måtte ut med gulvmatter og lister for å få den skjult.

Vi prøver!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...