Jump to content

tåkelys rele


Alexander Johansen

Recommended Posts

noen som vet hvor releet til tåkelysene på min 97 mondeo er? Står det skal være på en modulbrakett utenfor sikringboksene... Men jeg kan ikke finne den, noen som vet?

 

Det vet jeg meget godt hvor sitter fordi jeg brukte 3 dager på å finne det og da jeg fant det så brukte jeg ei uke på å få igjen hud på fingra...

 

Hvis du skrur av nedre del av dashbordet under rattet slik at du kommer til sikringsboksen så har du 2 muligheter for å komme til der hvor det sitter. Enten så må du løsne sikringsboksen eller så må du ha like myke å små fingre som meg :-)

Releet sitter nemlig mellom sikringsboksen og torpedoveggen. Tenk deg så dum plasseringa da :o

Hvis du slipper ned panelet i sikringsboksen slik at sikringene peker mot deg så er det et firkantet hull i "taket" på ramma til sikringsboksen. Hvis du stikker fingeren opp der og vrir den ned mot torpedoveggen så kjenner du en ledning som sitter feste på et klips som igjen sitter støpt fast i ramma til sikringsboksen. Har du de små fingra som jeg skrev om så klarer du å få det til på denne måten.

 

Dette releet som skal sitte der er bare ca 1x2 cm og 2 cm høyt.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...