toma Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 hva slags trykk toler standar rs turbo motor .med standar cooler Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 tja.. hjernen kutter ved 0,7 bar eller noe sånt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toma Posted August 3, 2006 Author Share Posted August 3, 2006 ikkje denne hadde 1bar i stad men tenkte og sette den på 0,6 eller noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 hvis du ikke har chip så skal den kutte på 0.72 bar, men jeg har hørt om flere uchippa biler som har lada 1 bar. 0.8-1.0 bar funker på std. motor Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Men da er det på høy tid å tenke på en større IC. Den orginale er en vits. Dropp amal-ventilen så lader du over 0.72 bar uten problem. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 åssen ser den amal el anal ventilen ut a? har noen bilde av den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Den sitter oppe på girkassa, en liten rund boks med tre slanger koblet til. en til turboen til wastegateklokkaog en til LMM Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 så får å koble den ut bare kobler du di slangene sammen da eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 setter en slange mellom turbo og wastegate-klokka, og blender den i LMM. Da justerer du trykket med staget på wastegateklokka. Kortere stag = mer trykk og motsatt. kan også sette inn en strupeventil på den slangen, og justere trykket på denne. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 skjønner kjekt å vite. nå skjønner jeg litt mer hva den ventil tingen gjør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now