Jump to content

Recommended Posts

Posted

cosworthen driver å småtuller litt nå.

88 2wd med l6-ecu og 4x4-motor

soter ned pluggene og vil aldeles ikke gå på tomgang.

har sjekket motstand i brun innsugstempsensor og den blå kjølevæsketempsensoren. de er OK.

plugger er nye (ngk bcr8es, std plugg-gap), sammen med rotor og fordelerlokk. Ford Motorsport kabler. Gr.A coil.

ellers er det grådyser med 3bar map og mountune"400" chip.

kan CO'en kødde? hvordan skrur man for lavere CO? inn eller ut?

noen erfaringer og forslag å dele?

har mistanker om vakumlekkasje et sted på innsuget, dette skal av i morgen og silikoniseres til dommedag.

Cosworth!

Posted

har justert benintrykket litt opp og ned, fra 3 til 4 bar, null forskjell.

er det mulig å kontrollere en 3 bars map? kan man bruke samme fremgangsmåte som ved den orginale 2 bars map'en?

Cosworth!

Posted

kan jo gå litt nermere i forklaring. startet motoren for første gang forrige helg, gikk helt greit, bortsett fra en vakumlekkasje. fikset lekkasjen (dysetetning på nr4) og startet bilen, da var den helt totalt idiot. etter en del feilsøking fant jeg ut at den nye rotoren jeg hadde kjøpt hadde altfor lite låsespor, altså jeg kunne flytte rotoren kanskje 15-20 grader på fordelerakselen. byttet rotor og bilen ble mye bedre men fortsatt langt i fra bra.

skal feilsøke litt mer nå, prøver bl.a. å bytte Phase-sensoren og TDC-sensoren.

Cosworth!

Posted

ok, kjekt å vite mr.cossie!

men...i dag var den plutselig heeelt OK igjen. har tilogmed vært ute å rusla en liten tur med den, ingen store problemer.

kommer til å bytte alle senorene nå uansett, "better safe than sorry" er det vel noe som heter....

Cosworth!