Escort-mekkern Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 For de som ikke så det i topic`en så gjelder dette en RST -87 Jeg har nå fått lagt opp alt av ledninger og bensinledere.Og jeg prøver med friskt mot å vri på tenningen. Det dukker opp 2 problemer.... Jeg kan ikke se å få gnist på den pluggen nærmest fører plassen.Jeg har ny rotor,coil,fordelerlokk,plugger og pluggledninger. Så er det noen som har noen tips er det bare å fyre løs. Det neste problemet er det værste. Jeg prøvde å vri som sakt på tenningen og motoren begynte å hoste litt men det virket ikke som om den fikk bensin. Så tok jeg en titt på bensinpumperelèet som ikke var helt friskt. Så fikk jeg byttet det i dag. Det virker som om det er i orden nå...men pumpen går ikke når jeg vrir på tenningen ennå....men det kan vel ha noe med at det er nok bensin i systemet etter at jeg prøvde å tvangskjøre pumpen som forøverig også er ny. Men når jeg sjekker systemet så er det ikke noe bensin som har kommet til dysene.Jeg kjente etter i en av slangene som gikk til en av dysene.Det stopper i luftmengdemåleren. Det jeg så var at når jeg tvangskjørte pumpen så kom det bensin ut av pakningen til den svarte sensoren eller hva det enn er på bildet. Så det eneste den så langt har startet på er startgass Hva er den svarte greia på bildet? Hva gjør den? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
OleK Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 1, mål pluggkablene dine og sjekk at alle har riktig motstand. 2, da må du bare måle deg frem med multimeter på pumpereleet. 3, den svarte dingsen er en elektrisk trykkomvandler som forandrer trykket i det øvre og det nedre kammeret i bensinmengdefordeleren. sitter 2 o-ringer mellom den og fordeleren, er bare å bytte. Cosworth!
Tombra Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Om du får bensin til LMM men ikke til dysene gjør du følgende:Tvangskjør bensinpumpa, (koble sammen de to tykke ledningene til pumpereleet), evt få noen til å kjøre bilen på starteren, men coilkabelen av.Løsne en og en rørleding (som går til dysene) på LMM, og press ned plata under luftfilteret. Da skal du få ut bensin ved bolten du løsnet.Gjør dette på alle 4 dyserørene, så får du ut lufta. Regner med du har bensin ut til kaldstart-dysa? Det hadde hvertfall min, og jeg fulgte prosedyren over, funket fint det. Og selvfølgelig bytter du pakninger som måtte lekke først, om det var tilfellet. Lykke til! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Escort-mekkern Posted August 26, 2006 Author Posted August 26, 2006 Skal vi se... Da har jeg fått bensinpumpereleet til å fungere...det var en jording som ikke satt der den skulle. Så når jeg nå vrir på tenningen så kommer den. Men??? 1, mål pluggkablene dine og sjekk at alle har riktig motstand. Hvordan gjør jeg det? 3, den svarte dingsen er en elektrisk trykkomvandler som forandrer trykket i det øvre og det nedre kammeret i bensinmengdefordeleren. sitter 2 o-ringer mellom den og fordeleren, er bare å bytte. ???jeg får se litt nærmere på dette... Jeg har også prøvd å bytte luftmengdemåler... Det er et par ledninger jeg lurer på som jeg har "til overs" 1. Jeg har en helt svart ledning som kommer ut av den ene forgreningen rett etter utgangen av sikringsboksen. For meg virker dette som en vanelig jordingskabel men den er ganske lang..ca 20-30 cm lang...synes det er litt rart da det er mange jordingspunkter mye nærmere... Så jeg har målt den og den virker som en jording...men skal den alikevel kansje kobles til et eller annet i nærheten??? 2. Jeg har en helt rød kabel som kommer ut av kontakten til til motorcrafthjernen. Jeg tok sjansen på at dette var pluss da det føltes riktig... Jeg fant ut at den skulle kobles mot tenningen...kan dette stemme...synes det er litt rart at ikke det ligger en kabel til denne i ledningsnettet...men når jeg kjører pluss på den kommer et par lys på i instrumentpanelet og et gult rele i sikringsboksen slår inn. Høres dette riktig ut? 3.Samme sted som overnevnte røde ledning kommer ut kommer det også ut 2 stk brune ledninger med kontakter på...disse kontaktene er tilsvarende de kontaktene som er på hornet så det er ikke kraftige greier dette. Disse stikker ikke lengre enn 2-3 cm ut fra hovedforgreningen. Hva skal kobles til her...? Er det noen som har noen tips her? Dette kan kansje hjelpe meg på vei for å finne ut hva som skaper startvanskene mine..noe jeg lurte på er om noen kan fortelle meg om det er noen mulighet for at jeg kan måle de to lederene som skal kobles på den elektriske trykkomvandleren?? Så jeg vet at loddingen ikke har sviktet noe sted. Jeg måtte tross alt lodde hele ledningsnettet mitt da jeg hadde et nett fra en engelsk bil og hadde ikke tenkt over det at mye er speilvendt. Noe som tombra sa her: Regner med du har bensin ut til kaldstart-dysa? Jeg får ikke bensin dit eller de 4 andre uttakene...men er det slik å forstå at alt jeg har gjort er til ingen nytte da det er luft som holder bensinen tilbake fra dysene? Trodde ikke det skulle være noe problem med luft da det er ganske bra med trykk på bensinen. Hva står LMM for? Dette ble ganske mye...får ta resten senere. :) Takk for all hjelp. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Finken Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 LMM er Luftmengdemåler Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Escort-mekkern Posted August 26, 2006 Author Posted August 26, 2006 Takker...regnet med det men ville være sikker -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest Alex_86 Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 hvilke hjerner hadde du igjen stian? har en som er blå rød svart
Escort-mekkern Posted August 27, 2006 Author Posted August 27, 2006 Jeg har den som jeg fikk med motoren som er blå,rød,hvit og den som jeg fikk med ledningsnettet som er blå, rød, svart. Alex_86 har forøverig vært meget behjelpelig med deler for feilsøkning Nå har jeg prøvd slik som tombra skriver over : Løsne en og en rørleding (som går til dysene) på LMM, og press ned plata under luftfilteret. Da skal du få ut bensin ved bolten du løsnet. Dette ble prøvd og det kom ikke noe bensin. Hverken ved tvangskjøring av pumpa eller med releet i. Det var like tørt der som altid, jeg ville tro at den svarte boksen som er omtalt litt lengre oppe er den som styrer bensintilførselen til dysene på et eller annet vis.?!? Hvordan skal jeg kunne feilsøke dette.? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Escort-mekkern Posted August 27, 2006 Author Posted August 27, 2006 (edited) Jeg må da få skryte litt av deg alex Jeg har holdt på litt til med prøving og feiling....jeg har fått bensin til kaldstartsdysen...men der stopper det...de andre 4 har det like tørt ennå...jeg har noen kabler som jeg ikke vet om skal til jording eller pluss...jeg kan oppsumere kjapt det som står over. ledning nr 1. kommer ut ifra kontakten til motorcraft hjernen og er rød. Den må være tilkoblet tenningen på en måte regner jeg med. Jeg satte den på konstantstrøm og da var det et eller annet rele som slo inn og det lyser nå i batteri og oljelampen i instrumentpanelet. ledning nr 2 og 3. Er 2 korte ledninger som kommer ut samme sted som ledning nr 1 men disse er brune og har en liten kontakt alla kontalten på hornet osv.Dette regner jeg med at er jording. Det hadde vært veldig fint om noen kunne bekreftet eller avkreftet dette. ledning nr 4. Dette er en svart og gul ledning med tilsvarende kontakt som nr 2 og 3. denne ledningen ligger i ledningsnettet på samme forgrening som kontakten til bremsekraftforsterkeren. Dette virker også som en form for jording men jeg blir ikke helt klok på hvilken farvekode jord har. Ledning nr 5. Dette er en svart ledning som kommer ut ifra sikringsboksen sammen med de 2 store pølsene med ledning. Denne ledningen kommer ut av forgreningen som skal ligge langs torpedoveggen. Den er ca 20 cm lang og virker veldig som en jordingskabel. Jeg er temmelig sikker på at dette er det som skaper problemer for meg vedr. start på bilen.Slik jeg ser det virker det som om ikke all jording er på plass og på den måten får ikke hjernen gitt signal til den trykk saken på LMM som igjen ikke får skutt inn noe bensin til de 4 dysene. Hvis dette er helt feil forklar meg gjerne hvor jeg har feil. Edited August 27, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now