Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilen er en 92mod Sierra Cosworth 4x4

Problemet er at bilen starter når den er kald og går i 7-8 min før den stopper. Når den er stoppet går bensinpumpen så lenge tenningen står på. (gjerne i 5min hvis dere skjønner)

 

Det kommer ett gnist på pluggen når tenningen slås på og ingen gnist når jeg kinner. Og bensinpumpen går hele tiden og jeg kan med letthet høre at bensinen går gjennom bensintrykksregulatoren og tilbake til tanken.

 

Noen som har en idè om hva dette kan være?

 

Bilen starter igjen når den er kald. Og da går den helt fint til den stopper igjen.

 

Redd for at det blir mange sene netter på meg fremover. :(

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

hadde et tilsvarnde problem med gnisten , det var rett å slett ledninger som det var brudd i frem til tenningsmodulen.. loddet disse igjen og alt var bra igjen :) det med pumpa er vell styrt av ecu tror jeg ??

Posted

asil 1986: men startet din på kald motor? er egentlig noe sånt jeg har sett for meg, men da jeg målte var det strøm helt frem til tenningsmodulen i alle ledningene. litt forskjellig volt, men det er jo mulig det skal være slik.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted
asil 1986: men startet din på kald motor? er egentlig noe sånt jeg har sett for meg, men da jeg målte var det strøm helt frem til tenningsmodulen i alle ledningene. litt forskjellig volt, men det er jo mulig det skal være slik.

 

 

 

min startet jo hipp som happ , tokk lang tid før jeg fant problemet .. så noen ganger hadde jeg kommet bort i ledningen å så startet den så kom jeg bort i dem så stoppet den .. osv osv . om det skal være forskjellig volt har ikke no pæiling på :(

Posted

skal få min bror bort i morgen så får vi sammenligne spenningene de forskjellige plassene.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest mountune
Posted

tipper på fordeleren ligger ein føler inni den som ryker av og til

Posted

Ja, faseføleren i fordeleren kan oppføre seg slik.

Eller så er veivføleren også en mulighet....

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Posted

Hadde et lignende problem for mange år siden. Hadde satt sammen motor etter overhaling med grådyser og tilbehør. Uerfaren som jeg var den gangen hadde jeg skrudd opp bensintrykket til ca 4 bar, med resultat at mye bensin gikk i olja og motoren druknet.

Fenomenet som du beskriver oppstod da, jeg satte på tenninga og motoren gjorde faktisk et lite byks, så da har det helt sikkert oppstått en gnist, og jeg antar at det var mye bensin i veivhuset som faktisk antene og gjorde slik atdet virket som den skulle starte.

Husker også at bensinpuma gikk konstant da jeg satte på tenninga. Kan det faktisk være slik at det kommer bensin inn i motoren/veivhuset, f.eks via ei utett dyse ? Det forklarer jo resten av hendelsesforløpet om det kommer en gnist.

Guest fåården
Posted

hørtes veldig ut som faseføler ja..

Posted

fant feilen og det var TDC-sensoren. etter hva folk som driver med induktive følere og halvgivere så er det ganske vanlig at en ting (med induktiv-giver) virker i f.eks 10 min. da er temp blitt så høy i diverse deler inni giveren at den ikke lenger sender signal. Og begynner å virke når den er blitt kald.

Snakket også med Ford i Bergen og han verksmesteren sa med en gang at det var TDC-/veivsensoren.

 

Takk for alle svar.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...