Jump to content

(Bensinpumperele. Vanskelig å starte.)


xXx

Recommended Posts

når eg setter meg inn i bilen og skal kjøre så må eg kjinne 6 7 sek før bilen starter virker som bensin pumpa ikkje går har ikkje vert sånn tidligere .....og rett før den starter så klikker det og står i nede ved hjernen akkuratt som lyden på noen reler som slår inn noen som kan hjelpe meg med dette .......

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

gult. men er vel fler gule der.. SE etter farge på ledning kanskje. ut strøm til pumpe(87) er svart med rød stripe mener jeg.. Det andre gule er motorstyrings rele.

Sjekk også den 6 pins kontakta bak batteriet.

 

Går bensin pumpa di når du setter på tenning da?

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

nei den gjør ikkje ...releene ligger og klikker og skaper seg litt i mens eg kjinner og så starter bensin pumpa og deretter bilen ;) spesielt når det regner ....og det var heilt værst når eg vaska den i dag lurer på om det kan komme vann i ein kontakt eller noe. siden dette skjer særlig når det regner...... lurer og på om den leker inn med varme apparatet pleier dette og skje.......??????

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Kan være fukt, å da blir det overslag.

Sjekk også for sikkerhets skyld at det står bra til med den nødstrømsbryteren som kutter strømmen til bensinpumpa. Den ligger enten i bagasjerommet eller attmed fotlyset på fører siden. Evt koble forbi den.

Edited by Kimmi
Link to comment
Share on other sites

da har eg endelig fått fiksa det ...feilen låg bak batteriet :)

det lednings stikket der fikk seg en real om gang med electro clean så vikrka det som juling det .....

takker og bukker for tips.......

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

blåser litt liv i denne igjen eg ,,,,siden problemet bare kommer å går..... hadde det stikket bak batteriet oppe for noen dager siden og rensket det med elektro clean men nå er det like gale igjen noen som har noen tips på hva eg kan gjøre uten att eg ødlegger lednings nettet??????? er veldig kjipt og måtte kjinne i 10 sek før bilen starter liksom.....

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...