Jump to content

Det/ de feteste Ford bildene du har tatt


Curb

Recommended Posts

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Cosworth_91
Kverna: Og hvorfor mener du det er dårlig gjort hvis det er en side eller en person sitt navn som står der da??

 

uansett så var den bilen mindre pen..

Link to comment
Share on other sites

Kverna: Og hvorfor mener du det er dårlig gjort hvis det er en side eller en person sitt navn som står der da??

 

Er visst mange som ikke har hørt om copyright og vanlig folkeskikk. Hvis du får ett, finner ett eller på en annen måte tilegner deg ett munch maleri; Kutter du da bort navnet for å legge det ut på ett forum ?

 

Satt på spissen, men veit hvor irriterende og frustrerende det er å ta bilder og se bildene bli brukt uten min tillatelse, faktisk straffbart. Og at en fotograf har tatt bilde av din bil og legger det ut med sitt navn, burde du og andre ha såpass respekt at dere lar navnet være der og ikke gir det ut som om du har tatt bildet selv.

 

Rotete tekst må bare beklage, men er litt trøtt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86
Er visst mange som ikke har hørt om copyright og vanlig folkeskikk. Hvis du får ett, finner ett eller på en annen måte tilegner deg ett munch maleri; Kutter du da bort navnet for å legge det ut på ett forum ?

 

Satt på spissen, men veit hvor irriterende og frustrerende det er å ta bilder og se bildene bli brukt uten min tillatelse, faktisk straffbart. Og at en fotograf har tatt bilde av din bil og legger det ut med sitt navn, burde du og andre ha såpass respekt at dere lar navnet være der og ikke gir det ut som om du har tatt bildet selv.

 

Rotete tekst må bare beklage, men er litt trøtt.

 

 

det er faktisk hans bil, så du må faktisk spørre om å ta bilde av den, så han har faktisk full rett til å bruke det bilde som han vil!

Link to comment
Share on other sites

det er faktisk hans bil, så du må faktisk spørre om å ta bilde av den, så han har faktisk full rett til å bruke det bilde som han vil!

 

Alt som er i det offentlige rom er det lov å ta bilde av. Han kan bruke bildet, men ikke fjerne evt. copyright merker som er satt på. Da blir det stjeling! ...faktisk...

Edited by Kverna
Link to comment
Share on other sites

Uansett, så hadde jeg tillatelse til å bruke bildene. Kjenner henne som har tatt bildene. Og fremdeles så var grunnen til at jeg tok vekk navnet nede i hjørnet at forumet jeg la det inn på for lenge siden, krevde å IKKE ha noen navn der. Men ferdig med den diskusjonen nå. Bildene er jo vekke nå anyway.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun
post-711-1159625309_thumb.jpg

Mazdafun: hehe.. er jo bilen min ved siden av jo.. bildet er vel tatt under fordtreffet i 2004 hvis

jeg ikke tar feil

 

 

 

stemmer nok veldig bra det ;) og den blå mondeoen nærmest linsa er forøvrig x-bilen til "larsen" her på forumet (se bildet i posten over min)

Link to comment
Share on other sites

"§ 43a. Den som lager et fotografisk bilde, har enerett til å fremstille eksemplar av det, enten det skjer ved fotografering, trykk, tegning eller på annen måte, og gjøre det tilgjengelig for allmennheten.

 

Eneretten til et fotografisk bilde varer i fotografens levetid og 15 år etter utløpet av hans dødsår, men likevel minst 50 år fra utløpet av det år bildet ble laget. Har to eller flere eneretten sammen, løper vernetiden fra utløpet av dødsåret for den lengstlevende.

 

Bestemmelsene i §§ 2 andre og tredje ledd, 3, 6 til 9, 11 til 21, 23 til 28, 30 til 39f og 39j til 39l, gjelder tilsvarende for fotografiske bilder i samme utstrekning som de gjelder for fotografiske verk.

 

Er et fotografi gjenstand for opphavsrett, kan også denne gjøres gjeldende.

 

Tilføyd ved lov 23 juni 1995 nr. 37 - se dens II - som opphevet den tidligere lov om rett til fotografi av 17 juni 1960 nr. 1 (i kraft 30 juni 1995 iflg. res. 23 juni 1995 nr. 572), endret ved lov 17 juni 2005 nr. 97 - se dens III (i kraft 1 juli 2005 iflg. res. 17 juni 2005 nr. 630). "

 

NÅ TILBAKE TIL TOPIC!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...