Jump to content

forskellen på mk3 og mk4 karosseri.


Guest mad-mads

Recommended Posts

Guest mad-mads

jeg har en mk3 escort som ser dritfet ut, å ikke går.

å en stygg mk4 xr3i, som går.

passer stylinga fra mk3 over på mk4 uten alt for mye stress?

er chassi på bilene like?

har lekt med tanken på å ta av karosseriet å bare bytta dem, kunne noe sånt gått?

Link to comment
Share on other sites

stylingen passer ikke over uten mods, eneste er sideskjørtene.. myyye lettere og ser bedre ut hvis du flytter motor og ledningsnett fra mk4 til mk3 mener nå jeg.. så lenge du godkjenner ombyggingen er dette også helt lovlig, understellet på xr3i er forskjellig fra vanlig 1,6 og må byttes over hvis dette skal godkjennes bare så du er klar over det..

 

og det aller letteste er bare så du er klar over det å kjøpe en ny motor til mk3'n, koster det ikke stort for en vanlig cvh maskin som passer rett oppi bilen din med originalt ledningsnett..

 

 

 

ellers er disse bilene er så godt som like i konstruksjon, men har endel forskjeller på det ytre karosseriet.. frontplate, forskjermer, panser, lykter, grill, frontfanger, bakfanger.. alt dette og mere til er annerledes fra mk3 til mk4..

 

man hva i all verden mener du med å ta av karosseriet? hvis du mener det jeg tror du mener så går det veeeldig dårlig.. karosseriet på disse bilene er selvbærende og har ingen ramme under slik som enkelte amerikanske biler blant annet dvs det jeg tror du mener.. skal dette gjøres og fungere må karosseriet blant annet settes i en jigg og forsterkes i absolutt alle bauger og kanter og måles ca tre millioner ganger før det i det hele tatt kan kuttes en millimeter i det og for å få noe til å passe som det skal uten vridning(som du vil få mye av) blir dette en rett og slett helvettes jobb for ingenting.. og i tillegg hvis biltilsynet får snusen i dette kan du vinke farvel til bilen..

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

Guest mad-mads

okey.

men det er mer en bare motor som må byttes på 3ern.

så hvis jeg skal begynne å fike'n opp kommer jeg til å bygge rst med en gang...

hvis jeg skal gjøre det så kjøper jeg en mk4 motor. men hvordan girkasse som tåler litt passer?

Link to comment
Share on other sites

hva mer er det som er galt da? det meste passer over fra den mk4 din skjønner du..

 

den originale rst girkassa passer rett på og holder greit opp til 200+ hk.. :rolleyes: en annen girkasse som tåler mer til den motoren kommer på godt over 10000.. og det er billig..

Link to comment
Share on other sites

Guest mad-mads

mer som er galt med 3ern:

bremser må fikses, å girkassa er gåen.

er det ikke det + stabstang foran å bak som trengs for å få godkjent ombygd?

Link to comment
Share on other sites

eneste forskjellen på understelle på vanlig escort MK3 å 4 mot XR3i å rst er at det er stab.stag bak..

har selv bygd MK3 av MK4 deler..bremsene er akkurat samme,bremseskiva er 4mm tykkere på rst..men har ikke noe å si..+ at det kan være ABS da..:P

frontfanger fra MK4 til MK3 trenger endel modifikasjon,men det går..ps!tror dieselkassa tåler juling..folk i england bruker disse på rst..

Edited by KNAa Racing
KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...