Jump to content

Forsjelli hjerne på manuell og automat?


Guest frodekrs

Recommended Posts

Guest frodekrs

Er det forsjell på hjerna til en 89mod scorpio om den har manuell gir eller automat?

 

Vil bilen gå skikkli med manuell gir å hjerne fra automat?

Link to comment
Share on other sites

Guest frodekrs

Min bil oppfører seg sann som din ja. masse rykking. å min er byttet fra automat til manuell. Sjekket opp hos ford og jeg har ei hjerne som tilhører automat.

 

Den jeg har no: 88GB-12A650-HB

Ford meinte jeg trengte ei slik: 88BB-12A650-LB

 

Er det nokk å finne ei hjerne med dette nr: 8GFC ? eller må heile det lange nr jeg fikk hos Ford stemme?

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Ser ut til at vi har samme hjerne. Da trenger vel jeg også en slik 88BB-12A650-LB :)

 

Står litt om forskjellene i de to trådene der, men det er bare synsing og hva jeg tror.

 

8GFC hjernen kommer fra bilen jeg plukket girkassa fra og er en 88 2.9i manuell. Det funker greit nok, men det virker som bilen er litt treg og dau uten at jeg klarer å forklare det.

 

Vet ikke helt hvordan de nummera er oppbygd, men 12A650 har det stått på alle 2.9 hjernene fra scorpio som jeg har sett på. Hvis du ser på bildene i den første linken så ser du at 88GB-12A650-HB hjernen er merket med "SD-102" mens 88GB-12A650-FC hjernen er merket med "SD-101". Så det er tydeligvis en forskjell der, uten at jeg vet hva det innebærer.

 

Nå fikk jeg lyst til å dra inn til ford og spørre og grave litt mer...

Link to comment
Share on other sites

Guest frodekrs

Ford meinte jeg trengte ei slik: 88BB-12A650-LB Denne var visst til 2.9 fra 88-90

Hmm ja hadde vert kjekt å visst ka vi egentli må leite etter for å få rett hjerne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...