wolferen Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 Hei alle sammen er det noen som kan fortelle meg hva som er galt med bilen min.??? Når den står og går på tomgang jager turtalet på den hele tiden, detter ned til 500 omdr stiger til 2500 uten att jeg rører den. pyton og kjøre i kø med,rister og hopper.og stopper før den blir varm. har byttet vanntemp sensor,airchargesensor, phasesensor satt til 0,3 mm åpning (den i fordeleren)og byttet tdc satt til 0,8 mm åpning (den ved reimhjulet) rotor og fordeler lokk er nytt nye pluggledninger i fjor.den ble litt bedre etter alt dette ble byttet men nå kommer det og går før var det hele tiden.kjører i 80-120 og plutselig så napper den og lugger for så og oppføre seg normalt, har også nye plugger motorkraft agpr pp eller noe sånt er platina pluggerog hvis jeg dra den maks ut på 3 gir sånn mellom 150-160 og turtelleren er på topp og går av pedalen da fusker den noe jævelig med en gang så roer den seg igjen til neste gang jeg gulver den.fusker ikke under aks men etterpå.har tørka og blåst det jeg kan finne av kontakter uten så mye forskjell. dette er en oginal wolf cosworth med det som hører til gule dyser wolf hjerne og chip etc alle seriøse svar motas med stoor takk. (eller så skyter jeg høl i blokka på den)
SierraCos2wd Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 sikkert tomgangsregulatoren din som kødder.
wolferen Posted October 20, 2006 Author Posted October 20, 2006 sikkert tomgangsregulatoren din som kødder. oki da skal jeg kjøpe en ny, eller er det mulig å rense og gjøre den ren ??
bige Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 (edited) oki da skal jeg kjøpe en ny, eller er det mulig å rense og gjøre den ren ??Min erfaring er att har den først begynt og lage helv+++ blir det billigst og bytte (100£+frakt ). "stempelet " som beveger seg opp og ned blir slitt i "hylsa" og "setter" seg i hylsa . dvs den kan virke noen ganger men i de fleste tilfelle ikke .Annet forslag er og ta ut spjelhuset og vaske det reint , som regel er det mye "gumm" i hullene oppe og nede .Skru ut tomg reg skruen og poler opp spissen / rens hullet / sete . obs bruk ny pakning / muttere med sprengskiver .Og til fusking= fordeler lokk og rotor + pluggledninger .. Edited October 20, 2006 by bige
wolferen Posted October 20, 2006 Author Posted October 20, 2006 Min erfaring er att har den først begynt og lage helv+++ blir det billigst og bytte (100£+frakt ). "stempelet " som beveger seg opp og ned blir slitt i "hylsa" og "setter" seg i hylsa . dvs den kan virke noen ganger men i de fleste tilfelle ikke .Annet forslag er og ta ut spjelhuset og vaske det reint , som regel er det mye "gumm" i hullene oppe og nede .Skru ut tomg reg skruen og poler opp spissen / rens hullet / sete . obs bruk ny pakning / muttere med sprengskiver .Og til fusking= fordeler lokk og rotor + pluggledninger .. oki tomg reg er det er den store på toppen på høyre side ved fuel railen med kontakten på hvis du skjønner hva jeg mener ( dumt spørsmål men men ) har sett att face selger den for 1700 penger så prisen er vel ikke så gal når det gjelder fusking så er alt det der nytt :
bige Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 oki tomg reg er det er den store på toppen på høyre side ved fuel railen med kontakten på hvis du skjønner hva jeg mener ( dumt spørsmål men men ) har sett att face selger den for 1700 penger så prisen er vel ikke så gal når det gjelder fusking så er alt det der nytt : husk når du har fjærnet de to skruene og kontakten i toppen MÅ du dra den RETT OPP , det sitter en liten splint inn i et spor på den , så den er UMULIG og vri ....... så klart du kan vri om du ønker nytt spjel hus ...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now