Jump to content

Styling + div til Mondeo 99 mod stv ønskes


Guest Cossie77

Recommended Posts

Guest Cossie77

Hei. Har nettopp anskaffet meg en 99 mod, mulig 2000 mod Mondeo stasjonsvogn( må sjekke chassinr først). Har nytype grill og dash til å være en MK2, som jeg veit er standard på 2000 mod. Den er State Blue, som etter min mening er den fineste fargen på Mondeo. Nesten strøken i karosseri og lakk.Godt tatt vare på kan du si. Synes derfor det er verd å fikse den opp litt utvendig. Tenkte på ST 200 styling (frontfanger, sideskjørt og bakfanger). Hvor får man tak i dette billigst mulig? Har handlet brukte cossiedeler i årevis nå. Mulig å kjøpe noe brukt ST 200 styling? Ikke glassfiber takk.

 

Tenkte også jeg skulle kjøpe øyelokk og hvite blinkers. Hvor får jeg dette billigst. Noe tips til hvilke felger som passer best på denne bilen? Litt usikker på innpress og bredde på felgene til denne bilen også. Er vel snakk om 16/17 toms tenker jeg, som ikke skal subbe oppi hjulbuene. Hva er dimensjonen på originale ST 200 felger da?

 

Og hvis det blir penger til overs; hvilken type eksos med 2 utblås passer best på denne bilen? Helst rustfritt... Ca pris?

 

På forhånd takk for gode tips og forhåpentligvis litt hjelpende info. Skal se om jeg får lagt inn et bilde av bilen....

 

Roy

Link to comment
Share on other sites

Var en 1999 modell, 1.8 Zetec, Trend. Noen med gode tips og forslag?

 

Gratulerer med en fin bil som er god å kjøre. :)

Har selv en 2000 mod 1,8 Trend stasjonsvogn og er kjempefornøyd. Eneste problemet mitt er at sentrallåsen "hikker", den låser opp og igjen dørene både 3 og 4 ganger før den bestemmer seg for å slippe meg inn. Skal på Ford med dette om 2 uker.

 

Når det gjelder Øyelokk så kjøp IKKE de fra Maxam Tuning. Det gjorde jeg og det var så dårlig kvalitet og passform at jeg like gjerne kunne rørt sammen litt glassfiber å lagd dem selv. De knakk før jeg fikk limt dem på... :angry:

Men jeg har sett hos Krogslund og de har fra Mattig og der er det snakk om god passform. Du kan ta kontakt med dem på www.krogslund.no. Eneste bakdelen med det firmaet der er at det kan bli litt lang ventetid, men de er blant de billigste.

 

Klare blinklys til å ha på siden kan du jo kjøpe på Bilekstra der er de jo veldig billige. Har hørt at noen klager på passformen men jeg har ikke hatt noen problemer.

 

ST 200 Styling kan jo bestilles fra England, hos f.eks. Autotint Design. Stikk innom Narvesen å kjøp Fast Ford og/eller Performance Ford der er det stoff fra forskjellige firmaer der borte. Spurte selv på Ford og der fikk jeg en ca. pris på 4500,- pr. fanger og omtrent det samme for begge sideskjørtene + lakk.

 

Når det gjelder orginal dimensjonen på hjulene på ST 200 så er dette 215/45-17. Det rare er at jeg forsøkte å ha denne dimensjonen på min en gang og da subbet det i hjulbuene og bilen var alt annet enn god og sikker å kjøre. Kan jo kanskje ha noe med at jeg da hadde felger med +42 mm i innpress og ikke +47,5 mm som er orginalt.

 

Eksos med 2 utblås koster ca 5000,- hos Svendsen Eksos

Edited by Fordelsker
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...