Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Det har stått stille med byggeplanene mine i det siste men nå har jeg fått startet opp igjen....

 

Og hva møter jeg?!?! Samme problemene som sist...hadde håpet de problemene bare skulle bli borte jeg ;)

 

Jeg har satt inn et nytt ledningsnett og LMM. Jeg har blitt fortalt dette skal virke men jeg er ikke sikker på det.

 

Det jeg lurer på er hvordan det er med den bryteren som sitter nærmest skjermen på LMM`en. Den skal ha en eller annen magnetfunksjon så vidt jeg har forstått. Er det noen som kan si meg når den får signaler??? Jeg mener å tro at det er den som åpner og lukker for bensin til dysene...med det er bare kaldstartsdysen som får bensin...

Jeg har sjekket og begge kablene er hele og intakte...de gir begge utslag i kontakten til den svarte hjernen.

 

Jeg sjekket en annen tilsvarende kontakt og kjørte strøm direkte på den og da hørte jeg at kontakten slo inn. Bensinhjernen som jeg bruker vet jeg at virker da den er testet i en annen bil.

Så spørsmålet er da om den hjernen skal få strøm og hvilken pin i kontakten jeg kan måle dette på.

For det må jo bli noe slikt når man sporer dette bakover i systemet.

 

Det kommer sikkert mange flere spørsmål men jeg må starte et sted. :)

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Guest mr&mrs escort
Posted

hei tror det beste du kan gjøre er og se på en annen ombygd escort og se ossen alt er der,min er nå ferdig ingen problemer i heletat, høres nesten ut som du har koblet til litt feil

Posted (edited)

Sant nok som du sier...men jeg har gått igjennom hele ledningsnettet ledning for ledning og alt skal være som det skal så vidt jeg kan se.

Jeg har også fått sett på en annen RST og alt så likt ut.

 

Jeg har brukt så lang tid på dette at jeg vurderer å leie inn hjelp fra Ford :(

 

Om ikke det er noen her som føler seg kompetente nok til å ta på seg noe arbeid med litt cash rett i lomma :)

Jeg trenger bare hjelp til å få start...fintuning og slikt kan jeg helt fint ta meg av senere...

 

Kom igjen nå ;)

 

Og datasprut har jeg tenkt på..men det kommer ikke til å brukes på denne motoren.

 

Er det noen som kan ta et voltmeter og finne ut hvordan volten beveger seg på de 2 sensorene som sitter på LMM`en under en oppstart. På den måten kan jeg kansje kunne bli litt klokere :D

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Posted

på jetronic systemer så er det "pendlen" som gir mer bensin til dysene. den du som går opp å ned. men du sier noe om di kontaktene ja. prøvd å rense di? med elektrocleaner å sånt? vis ikke prøv en annen bensinhjerne da kanskje?

Guest mr&mrs escort
Posted

he he kan jo alltids hjelpe til så du får den opp og gå jeg,send pm da, og si til akeks at han skulle sende noen bilder til meg

Posted

PM sendt :)

 

Har prøvd litt i dag igjen...ikke stor framgang der...Jeg må jo ble utrolig dyktig på dette etterhvert når jeg får dette til å fungere... har feilsøkt bilen flere ganger enn jeg kan huske.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Posted

er på denne måten man lærer bilen inn og ut, og skjønner at den ke-jet`n kan man kaste en viss plass:P ikke i en bil vertfall

 

skjønner ikke hvorfor du ikke går over til data sprut... er jo en på forume som selger haltec, visst ikke er jo MS et billig sprut...

 

men uansett, du får ha lykke til med feilsøkinga, du har mer peiling på ke-jet nettet enn meg nå vertfall :P jeg hadde bare peiling nokk til og klippe det vekk :lol:

Posted

Ikke sant :D

Jeg kvitter meg gjerne med ke`en så snart som mulig.

 

Og ikke misforstå meg....jeg bruker mer enn gjerne datasprut..men det passer ikke helt til planene mine ennå. Jeg ønsker først å få bilen til å fungere på riktig og orginal måte ettersom jeg skal ha bilen inn til biltilsynet for godkjenning.. Skal ha motorbyttet i vognkortet tenkte jeg... :)

Jeg ønsker ikke bygge inn en efi topp på den motoren som står i nå. Den andre motoren min skal få efi topp slik at den er klar for datasprut :)

Men det orker jeg ikke starte med før jeg har bilen i gang og kan slappe av med motorbygging.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...