Maarius Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Skal til og bytte gearkassa på min kjære sierra med ohc Lat motor, står i 4 trinns som har blitt 3 trinns.. Tenkte og sette i en 5 trinns nå, mellomakselen som står i bilen på 4 trinns kassa, den er lik og kan brukes?
rsemil Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Den er lik og kan brukes jahmm, skal slettes ikke diskutere på dine kunnskaper om den mellomakslingen du har prøvd på en 5 trinns kasse fra en 4 trinns.. men jeg vet at det passet ikke på min.. 4 trinns er lenger, en 5 trinns kasse er vel mellom 10 og 15 cm lenger enn 4 trinns.. mellomakslingen fra 5 trinns er noe kraftigere også quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
D.Toft Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 har bygget om en sierra fra 1.6 med 4trinns kasse, om til en 2.0 is med 5trinns kasse, brukte samme mellomaksling men, måtte bytte den delen med hardykoplingen, da 4trinns er mindre splines på.. ellers likt.. så du må ha mellomakslings delen som går inn i 5trinns kasse.. edit: har du 2liter lat med 4trinns kasse, er det bare å hive på 5trinns på samme mellom aksling..
Maarius Posted November 20, 2006 Author Posted November 20, 2006 edit: har du 2liter lat med 4trinns kasse, er det bare å hive på 5trinns på samme mellom aksling.. Ja det er en 2 liter lat, så da burde det passe da.. Rart det ikke passa hos "rsemil" da, om det var 2 litere han opererte med og ..
rsemil Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 hm ja som sagt så skal jeg ikke krangle, er sikkert mye mellom himmel og ford som vi ikke vet noe om .. jeg har is, skulle bytte mellomalsking fordi den som sto på is`en var dårlig. pella av den akslingen fra 4 trinns bilen(2.0l) og fant ut at den var for lang.. skrudde av hardykoblinga på begge akslingene og skulle sette over den fra is på 4 trinns akslinga.. passa ikke der heller gitt, lyrix her på fmcn var og hjalp meg men vi forsto rent lite av det som lå foran oss så måtte nok bite i eplet å pelle sammen gammel akslingen å sette tilbake ja så det var annen spline på den fra 4 trinns. men da satser vi på at du får til dette da funker det så hipp hurra, funker det ikke så er det synd quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
Anders Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 jeg vet at t9-en ikke passer rett på 1,6-en. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Maarius Posted November 21, 2006 Author Posted November 21, 2006 (edited) Jeg henta meg kasse og helt ny clutch i dag, dere skal få høre om det passer eller ikke Edited November 21, 2006 by Maarius
Maarius Posted November 25, 2006 Author Posted November 25, 2006 (edited) Dette passa som hånd i hanske dette gitt ! Litt sliten etter å ha liggi å rulla under bilen, noe dritt å skifte gearkasse aleine Edited November 25, 2006 by Maarius
rsemil Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Dette passa som hånd i hanske dette gitt ! Litt sliten etter å ha liggi å rulla under bilen, noe dritt å skifte gearkasse aleinesweet, da var påstandene mine motbevist da gitt bøyer meg i støvet quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
D.Toft Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 jeg vet at t9-en ikke passer rett på 1,6-en. det er fordu du må ha clutch til 2literen splines hullet er anderledes....
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now