Jump to content

turteller


bidtnes

Recommended Posts

hei jeg har litt problemer med turtelleren min på xr3i`n min.

turtelleren virker men den går for treig opp. når jeg ligger i 80 i 5 gir så har jeg 2000 på turtelleren og når turtallsperra slår inn så har jeg bare 4000. på tomgang så er den på 600 og det er vel normalt. jeg har bytta spydometer(turtelleren der virker 100% på dele bilen jeg hadde) og fordeler med ny rotor(så turtallsperra er riktig) og den er like treig. det eneste jeg ikke har fått bytta er coilen. har dere noe peiling på problemet her??

bilen har vært sån så lenge jeg har hatt bilen

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å strekke ny kabel i tillegg til den gamle fra colien i morra. (hvis det ikke regner så mye hehe) :D er det den grønne med rød stripe på? er litt kjekt å vite når jeg skal koble den nye kabelen på turtelleren. :huh:

Link to comment
Share on other sites

kan være coilen din som er problemet også, vill tro at kabelen er frisk når du i heletatt har utslag... og ja, det er en grønn ledning på coilen turtelleren får signalet fra...

er ikke noe striper, vertfall har ikke jeg sett noe til det, det går 2grønne ledninger inn i den "hetta" som settes på coilen...en av de går til turtelleren...

 

har sett eksempler på mye rart når det kommer til ford sine turtellere :P har sett turtellere som er mongo,ledninger og coiler, men er jo ikke noe hekse kunst og bytte noen av delen ;)

Link to comment
Share on other sites

bytta coil`n og det virka ikke det heller. :huh: men jeg skrudde ut turtelleren og da var det en transistor med justerings skrue. og da justerte jeg den til turtelleren ble normal. nå har jeg 2500 i 5 gir i 80 og turtall sperra ligger på 6500. så da ordna det seg. takk for hjelpen :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...