Guest Tordarn Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Harbrukt en T3000 forsterker fra rockford noen måneder nå. har funka bra. her om dagen når jeg drev å kjørte ble plutselig bassen borte, både strøm og jording hadde detti ut. kobla de på igjen, fortsatt ingen respons. Prøvde å ta styre strøm rett ifra T- koblinga baki, fortsatt helt dødt. Kan det være at strømmen har kommet borti jording og kortsluttet noe i forsterker? har gått over sikringer og alt og finner ikke noen annen løsning... noen forslag?
Tommelom Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Lukter det brent av forsterkeren? Kanskje en transistor eller noe har tatt kvelden. [-] 98 BMW 520 IA [x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt [x] 85 Nissan Micra 1.0
Guest Tordarn Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 nei, har ikke merka det... er bare helt død...
Guest Cyteck Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Hms.. kanskje sikringene inni forsterkern har gått, send den til sjekk hos et elektronikk firma =)
kimsa Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 Spørs om det hår gått en transistor. Skjer ofte om jord eller strøm kommer borti hverandre Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Guest sierrano Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 sorry kimsa, men det stemmer ikke det du sier. ingen transistor eller andre komponenter rykker om man kortslutter pluss mot minus inntil forsterkeren. Men det som sansynligvis har skjedd er at plussen har kommet bort i chasisset til forsterkeren og da har printbannen inne i forsterkeren mellom chassis til forsterkeren og minus inntaket har blitt brent bort, da vil den være 100% død ellers.
cossiemk1 Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Sjekket sikkringen ved batteriet da, til forsterkeren? den burde jo ryke hvis pluss ledningen har vært borti jord Mål om du har spenning frem til forsterker...
kimsa Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 sorry kimsa, men det stemmer ikke det du sier. ingen transistor eller andre komponenter rykker om man kortslutter pluss mot minus inntil forsterkeren. Men det som sansynligvis har skjedd er at plussen har kommet bort i chasisset til forsterkeren og da har printbannen inne i forsterkeren mellom chassis til forsterkeren og minus inntaket har blitt brent bort, da vil den være 100% død ellers.Ikke, hmm, betalte for nye transistor ( på rep ) når jeg var så dum å legge fra meg strømmen intill jord kabelen min her i sommer. Mulig det bare var min forsterker som var litt rar da. Lyste i hvertfall godt, og jeg fikk meg en skikkelig karamell når jeg holdt i forsterkeren sitt sjassi Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Recommended Posts