Jump to content

Recommended Posts

Guest Hovden Racing
Posted

Hvor mye trykk kjører du på? Det der var jo bare chatter... Min høres helt annerledes ut..

Posted

ååå den va fin den lyden hmm denne må prøves!!!! hvor selges?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

Mellom 0.8 til 1.0, har stilt fjæra på det mykeste siden jeg kjører så lite trykk.

Pluss at røret til luftfilteret går på motsatt side at turbo ned i fangeren.

Korriger meg gjerne om det ikke er anbefalt :)

Guest Hovden Racing
Posted

Du må få den over på kaldluftsida :)

Posted

Ble 1500 ,- med porto. Tror det var noe tilbud, men de andre koster ikke så mye mere. Søkte på eBay nå, men fant bare dyre. Samme pris som i Norge ca de jeg fant.

 

Hvorfor er det ikke bra at den er på den siden da? Tenkte å ha den nede ved fangeren på turbosiden, men der sto spyletanken iveien :|

Guest Hovden Racing
Posted
Du må få den over på kaldluftsida :)

 

Kjøp deg et sånn T stykke å sett mellom innsug og IC, da blir det lyd i dumpen din! :D

Blend det hullet oppå intercooleren :) Blir ikke noe lyd da du har den oppå der.. Prøvde det på bilen til en kamerat. har ikke peiling på hvorfor, er sikkert pga att det bir for mye motstand i hullet der lufta skal ut.

Posted

Tror jeg må ha den, har ikke noen andre, men finnes da å få kjøpt :D

 

Hehe, fått høre at det blir mere lyd når den står "før" cooleren, men kan hende det du sier er mere rett! Får prøve det.

 

Når du skrev: "Du må få den over på kaldluftsida" Trodde jeg du mente luftfilteret =p

Posted

Hehe, etter det jeg har forstått er det at istedet for at turbotrykket kommer ut gjennom dumpventilen, går turbotrykket tilbake gjennom turboen, og derfor at det blir sånn lyd.

Posted

du får prøve å lade over 2 bar å blende at der det skal sitte dump. hehe

det gjorde jeg ettersom ventilen min revna =)

 

 

det er feit lyd ja. har samme lyd nå å. men det er nok fordi nye dumpen er så stram for å holde tett

04`Bmw 520 e60 M

90`sierra org. cosworth 4x4

86 21 fot speedbåt

Guest Hovden Racing
Posted
noen som kan gi en lett forklart måte på hvordan man får chatter? hehe. har vært oppe mange ganger før.

 

 

Lufta slår tilbake gjennom turboen istedet for å gå ut gjennom en dumpventil..

 

 

Viss du venter til helga kan jeg lage et til deg. Som Supersonicen passer rett nedpå uten noe slange er no sånt.

Posted

Et t-stykke som passer til Supersonicen det? Vært diggbart det :D

 

Blir vel 2.5" rør fra ic til innsuget da? Og til dumpen er jeg ikke helt sikker, men vet at hullet der er større enn originale ventiler.

 

Hva tar du for noe sånt da?

Guest Hovden Racing
Posted
Et t-stykke som passer til Supersonicen det? Vært diggbart det :D

 

Blir vel 2.5" rør fra ic til innsuget da? Og til dumpen er jeg ikke helt sikker, men vet at hullet der er større enn originale ventiler.

 

Hva tar du for noe sånt da?

 

Det du synes det er verdt :) tar bare mål fra t stykket mitt jeg da ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...