Guest Sindre Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 har kjøpt et ampere meter fra biltema. er det noen som vet hvordan det kobles..? Har prøvd og koble etter tegningen.. Er ikke sikker på om det virker. nåla bevegde ser til litt over null så sto den helt i ro der og endret seg ikke. Har koblet en kabel inn på batteri og en på dynamo.. har ikke koblet inn på tennings releet. Jeg lurer også på om jeg skal koble amperemetert i serie med anlegget. og bare bytte ut den første biten frem til sikringen i motor rommet, men vet ikke hvordan det blir heller.
Ford ragger Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 Det jeg koblet opp koblet jeg i serie mellom dynamo og batteri. Kuttet +kablen på dynamo'n og dro en kabel inn til amper meteret og ut igjen til den enden jeg kutta ved dynamo'n. Vis u skjønner hva jeg mener da...? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Samatron Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 for å måle amp (I) må du koble i serie. ikke paralell.
Guest rask-drosje Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Først tegner du en god forsikring. Så stikker du ned på hjørnet og kjper en six pakk med jule øl, også kobler du i vei. Ps ha en rømningsvei klar ! Lykke til.. Skål folkens.........
Ford Stv Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Ampere er serie ja. Så da må du kutte + å la den gå igjennom ampere meteret. Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
Recommended Posts