Guest Ford_V6 Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 (edited) Hei! Jeg har en Ford Transit Pickup 1982 modell med tvillinghjul, lang akselavstand og 3490kg totalvekt. Selges som hel delebil. Interiøret er demontert, dører, panser og front er demontert. Har alt av deler som er tatt av. Setene er slitt.Det sitter en 2,4 liters dieselmotor i den som går utrolig pent. Girkassa er tatt av, men funka finfint uten problemer før jeg tok den av.Den har også den laveste utvekslingen som er å få tak i på Transit med tvillinghjul, nemlig 4,63:1. Det betyr lavere turtall ved langkjøring.Er rust nede i hjørnene på ruteramma, og noe i hytta. Er rust i ramma også, men ikke værre enn at den kan repareres om du vil ha den på veien. Bilen befinner seg i Østfold, men går dessverre ikke for egen maskin. Prisantydning kr.2500,- PS. Bildene er fra før jeg demonterte den, men det regner jeg med at de fleste skjønte. Edited March 30, 2007 by Ford_V6
morty999 Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 4,63 på diffen må jo være sinnsykt.. har ikke akuratt noe lave turtall på lange turer da gitt...
Guest Ford_V6 Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 4,63 på diffen må jo være sinnsykt.. har ikke akuratt noe lave turtall på lange turer da gitt... Er jo en del større hjul på den enn på f.eks Sierra vet du. De fleste Transit'er har vel 5.14:1 eller høyere.
Guest Ford_V6 Posted February 1, 2007 Posted February 1, 2007 Ingen?? Mange av delene passer også til Transit kassebil.
Guest Ford_V6 Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Gjør et siste forsøk på denne. Sender doningen til skroten første uka i April. Mange av delene passer også til Transit kassebil, både MK1 og MK2. Er bare å skrike ut om du trenger deler.
Guest Dagfinn Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 hva skal egentllig til for og få den på veien da? hvs mangler og har du bilder av bilen pr dags dato??
Guest Ford_V6 Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 hva skal egentllig til for og få den på veien da? hvs mangler og har du bilder av bilen pr dags dato?? Det som skal til for å få den på veien er overhaling av bremser. Og så er det en del rustsveising som må til. Den trenger også nye treplanker på planet. Det eneste jeg vet som mangler, er strammehjulet til vakumpumpa. Har dessverre ingen bilder, og ikke har jeg kamera heller.
Recommended Posts