Jump to content

Lys forsterkning


Egil

Recommended Posts

Lysforsterkning

Monter dobbelt relæ så nærme lykt som mulig trekk 8mmkabel fra batteri til relæ.

La ledningene fra batteriet være like lange til relæet da dette hindre forskjell på lys intensiteten på pærene . koble disse opp direkte til lampene , Er jordinge fra lykten det vil si er jord ledninge litte større en + ledningen som går inn.

Er det optimale utnyttelsen av lyspæren oppnådd. dry.gif

 

Nå tåles det også andre pærer , ( har 14,4 volt inn på mine +50% H4pærer)

Link to comment
Share on other sites

spørs å lenge de er bra med 100w pærer

Fint med gode ++% pærer, om forarbeidet er gjort orntlig med en gang.

med store pærer ødelegges Reflektor etter hvert ,

Men disse er utbyttbar og kostet når jeg byttet sist rundt 120 stk

Link to comment
Share on other sites

brenner reflektorene på sierra med 100w pærer
litt uenig der...kommer litt anpå tror jeg...en kompis har kjørt med 100w pærer i over 1 år uten problem å jeg har oxo 100w pærer.har ikke noe problem med det...

Reflektorene blir matte over tid , er det blitt matte "kan" sterkere pærer oppretholde tilnærmelse samme lys kvalitet som standar H4 en stund !

Alternativ til og kjøpe nye lykter er å skifte reflektor , enkelt ved å ta av glasset, ta ut og bytte til nye relektorer og vaske glassene og sette de på igjen , til en brøkdel an prisen av nye komlette lykter .

Dette gjelder lykter der glassene er festet med clips(fjærclips )

Link to comment
Share on other sites

Altså, en 100W pære lager jo mye mer varme enn en på 55 watt som det bruker og være, men jeg har ikke noe problem enda... men at det vil tære på reflektorene er jeg klar over.

 

Om folk setter i så kraftige pærer uten å gjøre noe med ledningene så vil vel ikke pæra få full spenning og da lager den mindre varme igjen og..... og da er det heller ikke sikkert alle får problem med brente reflektorer..

Edited by Maarius
Link to comment
Share on other sites

Altså, en 100W pære lager jo mye mer varme enn en på 55 watt som det bruker og være, men jeg har ikke noe problem enda... men at det vil tære på reflektorene er jeg klar over.

 

Om folk setter i så kraftige pærer uten å gjøre noe med ledningene så vil vel ikke pæra få full spenning og da lager den mindre varme igjen og..... og da er det heller ikke sikkert alle får problem med brente reflektorer..

Og sikringene dine kan brenne av , da lednings nette ikke var tenkte til denne wattstyrken ,fra starten av .

 

I det store å hele får du bedre lys om det strømforsterkes med relæ helt fremme ved lykten og bruker H4 +50% standar pære .

 

Ved 13volt er det ca 30 % reduksjon i lys effekt , ved 14.4>8 volt fremme ved pærene ligger man ca 100>110 %av yte evnen av lys effekten .

Om det settes på STERKE pære uten å kobble disse opp som xtra lys, så tapes det effekt andre steder i orginal lednings nettet, og uante skader kan oppstå .

Edited by Joker
Link to comment
Share on other sites

lyskontroll ?? :P

 

oppi her sjekker de om du har rett antall å at de funker :P:P hehe

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra 2.0IS
brenner reflektorene på sierra med 100w pærer

 

Har ailler hatt det problemet. Har kjørt med 100w i langlysene i over et år nå, reflektorene er like fine..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...