Jump to content

Sierra Cosworth selges


fordcosworth

Recommended Posts

Bilen er en orginal Sierra cosworth sedan, crystal blue, km.stand 213000.

Bilen var orginal da jeg kjøpte den for 3år siden. Alle deler er kjøpt nye.

Bilen er kjørt maks 12-15 tusen på disse 3 årene

Har kvitteringene på det meste

 

Nye deler/mods:

Motor etc:

Turbonetics E46 turbo (420hk?) m/kulelager, Pace RS500 cooler( ny type), blå samco vann og kjøleslanger, bailey mirror image oil breather, bailey kjølevannstank, blå pipe justerbare kamdrev, bailey grp A dump, svarte simens 599 dyser, 3" eksos, setrab oljekjøler. Blå Ford Motorsport tennkabler. Grp A toppakning, ARP rådebolter, Stort Grp A luftfilter, sinter clutch(ny i sommer), ny GRP A bensinpumpe, nye 10mm bensinrør

Motor ble overhalt i sommer på verksted, nye stempler(woessner) m/ventillommer, alt av lager (veiv+råder mm)i bunnen ble byttet, toppen ble portet og overhalt, nye styringer etc, innsuget er portet litt. 2wd topp, 200blokk, 2wd innsug og eksosmanifoil.

Sikkert noe til som jeg ikke har med.

 

Understell:

Powerflex foringer foran og bak, Avo coilovers, tårnstag foran og bak, 17" hvite OZ felger med nye dekk, borret og slisset bremser bak, slisset foran. Ebc green stuff og Mintex klosser

 

 

Interiør:

Sparco bøttestol på førerside(har orginalen oxo), Ford Racing 5" turteller, Ford Racing turbotrykksmåler, Ford Racing Oljetrykksmåler, Autometer Phantom oljetempmåler, Lambdamåler, Cd spiller, forsterker 6x9" ellers er interiøret i god stand.

 

Karrosseri:

Litt rust i venstre hjulbue, rammevanger bak og hele inner og ytterkanal på høyre side byttet for 2år siden av godkjent biloppretter, ellers ingen bulker el tilsvarende i chassis. Ingenting rust i gulvet. Nytt 4x4 panser uten riller kan medfølge. Bilen er forholdvis hel og grei i lakken, frontfanger smiler litt som vanlig.

 

Tillegg, ekstra deler:

Orginale dempere og fjærer, 2 differ(en sveist og en med slapp sperre uten ulyder), 2 gode stikkaksler, orginalt eksosanlegg, 4 orginale felger, XS power RFL dump.

 

Bilen må hentes på henger da girkasse er defekt, denne må byttes, var en aksling som mistet tennene :blink:

Har ikke vært vinterkjørt etter jeg fikk den, stått i garasje hele vinteren.

 

Bilen selges da jeg skal bygge hus og har andre ting og putte pengene på.

Anser bilen som ryddig i forhold til mange andre jeg har sett på

Bilder tatt i sommer blir lagt ut i morgen, må bare finne Cden først.

 

Bilen står i Risør. Reg.nr AA 47350

 

Evt spørsmål ring 92640240

 

Bud ønskes

Edited by fordcosworth

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

denna fikk jeg lyst på!! åh skulle hatt penger

Edited by -*Ford_drifter*-

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

Guest webgeek

Jeg har sett litt på denne bilen, men for meg så ser det ut som om denne har forfalt no j***** de siste årene...

 

Dette bildet tok jeg på cosworth-treffet i 2005... Her så den rimelig strøken ut, og det gjør den ikke på bildene du har lagt ut...

 

 

DSCF0017.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett litt på denne bilen, men for meg så ser det ut som om denne har forfalt no j***** de siste årene...

 

Dette bildet tok jeg på cosworth-treffet i 2005... Her så den rimelig strøken ut, og det gjør den ikke på bildene du har lagt ut...

DSCF0017.JPG

 

Så relativt mye penere ut der ja.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke forfalt noe spesielt mer, jeg har passet godt på den og latt den stå i garasje hele vinteren og på sommeren når den ikke er blitt brukt.

 

Var nypolert etc på treffet der. Hadde stått noen timer og polert og vasket.

Kan vel legge til at bilen ikke ble polert i fjor da jeg hadde tenkt å vente med dette til vi var ferdig med alt innkjøring og bremsing. Var heller ikke vasket på en stund.

Hadde den bare på veien en mnd før kassa gikk, ble akkurat ferdig med å kjøre den inn.

Blir fort noen oljete fingermerker etc. Mesteparten av de hvite prikkene etc i panser og fronten er for det meste innsektsrester.

En polering og lakkrens samt litt bumpershine på sorte plastdeler gjør at bilen vil se ut som på treffet i 2005, bilen er kjørt maks 2000km etter det treffet der. Motor ble levert til overhaling en mnd etterpå og satt inn igjen i juli 06 og kassen røyk en mnd etterpå. Ellers stått tørt inne.

Hvis noen er serøst int, kan jeg ordne ordentlig vask og polering før dere kommer.

Edited by fordcosworth

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...