Jump to content

SierraCL

Gjest
  • Content Count

    2026
  • Joined

  • Last visited

About SierraCL

  • Rank
    Ford RS
  • Birthday 02/20/1989

Medlemsinfo

  • Bosted
    Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

7768 profile views
  1. Blir reine prosjekttråden dette nå, men prøver å få ting til å virke hehe... Etter hva jeg leser så har disse gasserne idle air bleed jets i størrelse 190. Samtlige eksempler på ford ohc i boka mi har noe i nabolaget 55 dyser. Min motor er milevis unna å gå på det. Så fant på å lage noen nye bleed jets med 1mm hull bare for å prøve. Funker vesentlig bedre nå, men virker fortsatt mager. Må skru ut tomgangskruer 3.5 turn (noe mer og de detter ut) og gasserne spytter litt. Så da lurer jeg på, er det like greit bare å lage blind-plugger og tette hele driten?
  2. I bunn og grunn slappere fjærer du tenker på? Det er kanskje mest aktuelt med villere kammer som gir lavere sylindertrykk på moderate turtall? Motor det gjelder pumper 15 (!) bars trykk med startmotor....
  3. Jøss det var respons... Artig å lese det du skriver for den erfaringa har jeg akkurat gjort. Begynte med 55 dyser, men dette er altfor lite da jeg etter litt lesing har skjønt at gasserne det gjelder har store luftdyser. (mellom 1.5 og 2mm) Her ble det brukt stor spjeldåpning og tomgangsskruer gjorde lite/ingen forskjell. Gjorde så en test med feilborra dyser (1mm)! og med det var tomgangsskruene effektive igjen. (bortsett fra en) Tror eneste grunn til at motor gikk rundt med 55 dysene er pga det IKKE-kjipe tenningsanlegget
  4. Lurer på om mager blanding kan få motor til å "henge igjen" på turtall når du slipper gassen? Har en stk tomgangsskrue som ikke responderer så her er det vel noe som er tett. Har spraya startgass rundtomkring og ved spjeldaksler er det respons, men har skjønt som at det er normalt på liggende gassere?
  5. Henta ut skilt i går, 10 år etter de ble levert inn. Digg
  6. Riktignok et bolton-kit, men til 20000kr er det en investering. Er vel neppe noe for hvermansen med en råtten ohc, kanskje.. Liksom vanskelig å se verdien da et godt forgasseroppsett funker jo ganske bra.
  7. Du tenker på flat slide gassere? Ser et sett med Mikuni av den typen ikke koster stort mer enn et sett med genuin Weber...
  8. Enig i det. Hadde på et tidspunkt high torque kammen fra Kent cams stilt i advance og gassere med 36mm halsringer, et helt ålreit trimoppsett for dagligdags kjøring.
  9. Det er en 2,1 når jeg tenker meg om, men ja, 65 er nok for mye. Rota fram ei bok her som ble kjøpt for ørten år sia.
  10. Ok. Prøve 50 da og eventuelt borre opp. 10 år siden sist jeg dilla med detta, men mener det satt i 45 og det ble for tynt. Fant aldri dyser den gang (solex addhe) men nå ser det ut som det finnes på ebay. Har ikke noe slikt du da?
  11. Noen som veit i nabolaget hvor store tomgangsdyser ohc'n liker? , 65?
  12. Gjort bra karosserijobb på denne. Skarpe fine linjer og alt sitter tight, meget pen!
  13. 17x7,5" 4x108 ukjent merke og inpress, men passer fint på sierra. Slitne dekk og lakk, mangler en navkopp. 2000kr Kongsberg Vegard 45513470
  14. Nostalgi. Besteforeldra mine hadde akkurat maken, bare i 3dørs. Så ble den solgt til besteforeldra på andre siden. Når de var borte sa han far at jeg måtte velge. Enten sierran etter besteforeldre, eller sierran til far. Det ble sierran til far som jeg har vokst opp i og har enda. Sierran etter besteforeldra ble solgt og hugd kort tid etterpå. Er det rart man er så skada som man er? Hehe
  15. Ok da er det i orden. Trudde kanskje den skulle lyse før du starter, men da er det greit
×
×
  • Create New...