Jump to content

SierraCL

Gjest
  • Posts

    2047
  • Joined

  • Last visited

About SierraCL

  • Birthday 02/20/1989

Medlemsinfo

  • Bosted
    Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

8140 profile views

SierraCL's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. SierraCL

    Coil Pack

    Ja da er vel ikke prisen altfor galen allikevel hvis behovet faktisk er der.
  2. SierraCL

    Coil Pack

    Vites det hva som ble brukt den gang disse gikk på banen? Ble vel kjørt godt trykk
  3. SierraCL

    Coil Pack

    Husker msd cdi opplegg var populært før. Blir det bedre gnist med coil on plug? Snakker jo nærmere 10000kr mva inkl....
  4. SierraCL

    Coil Pack

    Hva er fordelene med coil over plug versus fordeler? Spør fordi jeg ikke har peiling.
  5. Sånt er alltid velkomment. Dyktig sjafør også ser det ut til
  6. Driver å diller litt med dyser igjen. Funker relativt greit til normal kjøring nå, så driver å tester litt høyere turtall og der er det forbedringspotensial. Har ikke turteller pga craneboksen, men fra ca 3000 trekker det bra en liten stund før det slutter å dra og bare bråker. Feelinga sier mager blanding så prøvde i første omgang å lodde igjen to av 12 hull i emulsjonsrøra. Har prøvd å lese meg opp på disse, men forstår ikke 100% Det ga i alle fall betydelig forbedring og det drar lengre opp på turtall, men føles ikke helt riktig enda. Etter mer lesing ble air korrektor nedjustert fra 130 til 120 i håp om å feite opp på topp. Dette ga ikke like merkbar endring som emulsjonsrør, men det ble i alle fall ikke verre. Neste er vel å prøve større fueldyse. Må også nevne at igjen stemmer ikke oppsettet i Solexa med eksempler i boka. I boka bruker bensindyser på 150(ish) air korrektor på 200(ish) Kamaksel som brukes er en KC wr40 med område fra 3-7.5k så syns det bør dra rett i sperra på 7k, men det må pines så noe er ikke helt på stell Hvis noen har info om emulsjonsrør og air korrektor så er det bare å dele
  7. Virker som et bløtt materiale så mulig det river mer. Har du brukt "solid" pilot eller den ekspanderende typen? Har du kutta flere vinkler eller bare "friska" opp ventilsetet?
  8. Driver å diller litt med et topplokk her og har dreid og installert nye ventilstyringer på egenhånd som et eksperiment. Handla inn Neway ventilsetefres for å frese opp setene igjen, men det viser seg å ikke være helt enkelt å få setene parallelt med styringa. Noen som har brukt det vektøyet før og har noen tips?
  9. Hva er årsaken til de høye prisene da? Husker prisen fløy opp i fjor sommer etter noen relativt stabile år på rundt 14kr. Den gang ble det sagt det var på grunn av ferietrafikken, men høsten kom og prisen gikk ikke ned igjen...
  10. Ser nå at jeg var noe uklar, men tenkte helt generelt, ikke denne bilen spesifikt Virker jo ganske "greit" å jukse med dissa bilene hvis det bare er nr i gulv + skilt under panser. Synd da det tydeligvis er lett å bli lurt hvis man ikke er en kjenner av dissa bilene.
  11. Er det kun i gulv og under panser man finner nummer? Finnes nesten ingen garanti da hvis noen har gjort seg flid og f.eks bytta hele gulvpanna, brukt punktsveiser som originalt osv. "originalbil" kan være en 2.0 L?
  12. Sitter å kikker litt på ventilfjærer og ble obs på at doble og single har likt fjærtrykk. Både installed pressure og maximum pressure er likt på begge typene. Så hva er greia egentlig? Eneste forskjellen jeg ser er at de doble takler litt mer ventilløft før de klyper. Så da kan man bruke single på 8000 omdr? :s https://www.burtonpower.com/kent-cams-valve-spring-set-ford-cvh-sohc-hd-duplex-vs42.html https://www.burtonpower.com/kent-cams-valve-spring-set-sohc-xhd-singles-vs41.html
  13. Hehe så ønskes kjøpt tråden din nå så jeg måtte kikke her. De ligger her enda
  14. Ønskes kjøpt hvis noen har noe rask de vil bli kvitt. Vegard Nilsen 45513470
  15. Ja xr4ti husket den tråden din så måtte kikke litt der. Er det dellortoshop.com du tenker på? De har endel til solex. Har ei bestilling på plastkuler og fjærer til akspumpene derfra, men de er dyre på andre ting ja, hvertfall sammenligna med dyser til weber fra f. eks Pedersen racing. Husker du hvor store halsringer det er i dine Solex? Og en ting til, du som er oppegående på elektronikk, er det noen løsning på turteller på crane/msd boks utenom å kjøpe adapter til 1000kr?
×
×
  • Create New...