Guest gbraen Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Har en oljeåndetank på min Cosworth, kjører 1,2 bar trykk, av og til opptil 2 bar men kjører ikke på bane og hardkjør over lengre tid. Er denne nødvendig? Er ikke akkurat godkjent med dette, og blir endel kondens med dette systemet. Da fryser slangene med tilstoppet ånding som resultat. Blir å demontere driten, men lurer på om noen virkelig har vært plaga med gjennomslag slik at man virkelig har bruk for dette? Erfaringer? Takker for svar!
Guest Ørjan G Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Har en oljeåndetank på min Cosworth, kjører 1,2 bar trykk, av og til opptil 2 bar men kjører ikke på bane og hardkjør over lengre tid. Er denne nødvendig? Hvis motoren er i god stand og du ikke kjører lenge på høye turtall så går det sikkert bra. Jeg har selv bare spylt ut olje en gang og det var selvfølgelig på Rudskogen.
triggerhappy Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 På gamlemotoren sprutet det olje gjennom originale veivhusventilasjonen, og inn på luftfilterrøret, på lange drag. På bremsing kastet den av seg så mye olje at innerskjermen ble nedgriset. Slangene der er jo rimelig tynne, så kanskje det bygger seg opp mye trykk over tid (80-200 km/t f.eks), selv om det ikke er nok gjennomslag til at motoren til stadighet kaster av seg olje. Det er nok veldig greit å ha et skikkelig system. En motor skal jo gå på luft og bensin, ikke oljedamp. Og hvis du kjører mye på bane så er det iallefall greit at oljen den eventuelt kaster av seg, blir returnert til bunnpanne. Skummelt å kjøre tomt. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Recommended Posts