Jump to content

Defekt hjulbolt


Guest SAmundsen

Recommended Posts

Guest SAmundsen

Hadde planer om å bytte bremseklosser i dag, men da jeg skulle løsne den siste hjulbolten/mutteren ble den deformert. Nesten rund :wacko:

 

Noen tips for å få skrudd av denne uten å demontere halve bilen?

Link to comment
Share on other sites

Guest SAmundsen
brukte du 12 kant pipe eller 6 kant? vis du brukte 12 kant prøv med 6 kant.

 

vanlig hjulvinne er vel 6kant?

Link to comment
Share on other sites

Hadde planer om å bytte bremseklosser i dag, men da jeg skulle løsne den siste hjulbolten/mutteren ble den deformert. Nesten rund :wacko:

 

Noen tips for å få skrudd av denne uten å demontere halve bilen?

 

Slå på ei litt mindre , eventuelt ta enhånds vinkelsiper og og slipe tynn mutteren på en side .om du har plass på felgen :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest SAmundsen
Slå på ei litt mindre , eventuelt ta enhånds vinkelsiper og og slipe tynn mutteren på en side .om du har plass på felgen :unsure:

 

får prøve å banke på en 17/18mm og se om det går, hvis ikke gir jeg f... og lar FORD ta seg av problemet. Gidder ikke å ødelegge felgen bare for å få skiftet bremseklosser...

Link to comment
Share on other sites

har du vinkelsliper og kan bruke det, er dette en løsning.. Men prøv også en 18 mm.. funker ikke det, prøv vinkelsliper.. Funker derimot ikke det, har jeg dessverre ikke noen andre forslag. Lønner seg også til tider å bytte alle hjulboltene :)

Lykke til!

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Guest SAmundsen
har du vinkelsliper og kan bruke det, er dette en løsning.. Men prøv også en 18 mm.. funker ikke det, prøv vinkelsliper.. Funker derimot ikke det, har jeg dessverre ikke noen andre forslag. Lønner seg også til tider å bytte alle hjulboltene :)

Lykke til!

 

jobber som rørlegger, så vinkelsliper har jeg...

Hadde planer om å bytte ut hjulboltene før neste vinter, men ser ut som jeg blir nødt til å bytte dem nå gitt...

No dritt at den siste bolten skulle bli ødelagt, når jeg får den av så blir det på med sommerfelgene...

Link to comment
Share on other sites

jobber som rørlegger, så vinkelsliper har jeg...

Hadde planer om å bytte ut hjulboltene før neste vinter, men ser ut som jeg blir nødt til å bytte dem nå gitt...

No dritt at den siste bolten skulle bli ødelagt, når jeg får den av så blir det på med sommerfelgene...

hehe. må være kjedelig.. bytta klossene og skivene mine i dag jeg, gikk heldigvis bra.. en av sidene på en av skivene mine var mindre en 1 mm kanskje.. helt nedslipt.. :P

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Guest SAmundsen
hehe. må være kjedelig.. bytta klossene og skivene mine i dag jeg, gikk heldigvis bra.. en av sidene på en av skivene mine var mindre en 1 mm kanskje.. helt nedslipt.. :P

 

hehe... ja, er no forbanne dritt.. Får vel slipe ned skivene mine litt jeg også, er metall mot metall nå så, skikkelig fin lyd når jeg bremser :P

 

Får satse på at jeg får den av i morgen, orker ikke gå ut i mørket å holde på.. Kommer tilbake med hvordan det gikk.. Noen som vil kjøpe 1 stk deformert hjulbolt 19mm? hehe

Link to comment
Share on other sites

Guest SAmundsen
sveis fast en mutter i bolten så du kan skru den av med.

 

det var kanskje ikke så dumt... skal prøve å få den av i morgen, så får jeg se hvordan det går.

Takk for tipset!

 

MK1-sindre: hvilken skive?? hehe ;)

 

EDIT: Fikk av bolten i dag, endte opp med å banke på en 17mm pipe med litt hjelp fra en hammer... Så nå er jeg skodd for sommerføre ;)

Gamle bolter ender opp i søpla så fort jeg har fått bestilt nye fra Ford...

Edited by SAmundsen
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...