Guest Lothar Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Har problemer med at en 2.0i cl motor ikke vil starte. Gjelder både når den er kald og når den er varm. Hjelper ikke å ta speeden i bånn, gir ikke tegn til at den tenner. Hvis jeg spruter startgass inn i lutfilteret starter motoren, og da sviver den fint. Samme hvis jeg dytter bilen igang, da sviver den fint. Kan virke som at motorn ikke får bensin når jeg kinner. Hva kan dette problemet komme av? Hvor skal jeg begynne å feilsøke. Når jeg tar på tenningen hører jeg bensinpumpen gå i ca 2 sek. Hvis jeg napper ut bensinslangen helt fremme på innsprøytningen (det er vel returen?) kommer det ut en liten sprut bensin, så den kommer tydeligvis frem. Trenger noen tips her, sitter litt fast.
LordSnick Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Det er ikke noe feil ellers når du kjører, nykking, fjusking osv? 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Guest Lothar Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Jo, den fusker litt altså.. Og det lukter ikke helt bra av eksosen. Må være noe steingalt med tenninga på den. Tror du de finner ut av det hvis jeg setter den inn på værkstedet hos ford?
Guest abn0rmal Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Hvis den går helt fint når du trillstarter, altså ingen feiltenning, så skal det ikke være no problem? Sjekk plugger kan du gjøre, sjekk om de får bensin når du turner motor. Om de ikke får bensin, noen av dem, kan du begynne å sjekke dysene, om du har bensin trykk da. Kanskje dysene ikke åpner.
Guest Lothar Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Mja. Blir litt feil å skrive "den sviver fint" som jeg gjorde i første post. Når jeg starter den med startgass, eller triller den i gang, smeller det i eksosen på tomgang, og hvis man øker turtallet og holder det konstant hører man tydelig at den fusker. Eksosen er kål-svart, lukter fælt og svir i øynene. Det går greit ann å kjøre med den, den er ikke forferdelig dau, og den dauer ikke av seg selv. Har stilt tomgangen litt opp, hvis den er for lav jager den voldsomt på turtallet. Dette kan ofte føre til at motore dauer. Kan vakumslangene ha noe med dette å gjøre?
Recommended Posts