Jump to content

Montere Vingebil fanger


Sierra IS-RS

Recommended Posts

Driver å monterer en vingebilfanger på bruksbilen min, men passer jo dårlig med tauekroken den blir liksom i veien, glir ikke inn i fangeren på en måte, tauekroken står loddrett på bilen min og på en vingebil ligger den vannrett så dermed er det nok av plass til at den glir igjennom fangeren liksom, hvordan løser man dette :huh: ?

Edited by Sierra IS-RS

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

hm er det ikke påbudt å ha tauekrok i front da?

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Hørtes ut som en dårlig \ jalla løsning :closedeyes:

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Hørtes ut som en dårlig \ jalla løsning :closedeyes:

 

 

Om du har et "spett" så ordner du fasongen på slepekroken uten bruk av varme uten at spensten/styrken blir borte og slik at den blir tilpasset fangeren ;)

 

spett = lang herdet stål stav ca 1,5 >2 meter brukes i landlige områder til å lage hull i bakkene til gjerdepåler ;)

Edited by Joker
Link to comment
Share on other sites

Om du har et "spett" så ordner du fasongen på slepekroken uten bruk av varme uten at spensten/styrken blir borte og slik at den blir tilpasset fangeren ;)

 

spett = lang herdet stål stav ca 1,5 >2 meter brukes i landlige områder til å lage hull i bakkene til gjerdepåler ;)

 

kjører ford så har brukt spett før ^_^ , mulig d kan duge..

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Funker kanskje me spett ja. Jeg kutta min vekk når jeg monterte. Faktisk rimelig interessant å bli taua baklengs :huh:

Link to comment
Share on other sites

Funker kanskje me spett ja. Jeg kutta min vekk når jeg monterte. Faktisk rimelig interessant å bli taua baklengs :huh:

 

De går ann og få satt på ei litt stor kjetting løkke og bruke en sjakkel som er festet til slepetau ;)

Link to comment
Share on other sites

kroken bør varmes før du vrir den ellers sprekker den.brukte spett på bilcrossbil en gang og d rivna i sveisen.så d bør varmes og bøyes forsikti

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

De som har hatt litt kjemi på videregående vet at det ikke anbefales å bøye kaldt metall, oppbygning av metallet. Varmer du opp så "forskyver" du ikke selve oppbygningen av metallet, og det vil ikke bli svekket da, noe du vil gjøre med spett og kaldt metall.

Varm og bøy som enkelte he sier..

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

jeg har skjært bort på mine biler.. har aldri hørt noe om den kroken når jeg har blitt stoppa eller vært på noen kontroller.. men hvis du studerer kroken litt vil du se at måten den er vridd på gjør at du kan kappe av å modde å sveise på igjen på samme plassen å den vil da stikke vanrett ut. dette er det minste problemet på en sierra :)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...