Guest Woodpile Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 (edited) Hei, et lite innspill ang A/D/S Forterkeren som Torshov bilrekvisita selger. Var der nå på Onsdagen og kjøpte en 5 kanaler. Var VELDIG skeptisk til dette da prisen er latterlige 1600. Et lite tips, ikke kjøp den sorte til 999.- De har fått opptil 50% i retur grunnet store problemer med støy (jordingproblemer) Jeg kjøpte den Hvite til 1600.- Holdt på hele torsdagen med å koble opp denne 5 kanaleren. Kjører 2 stk 12" med doble 4 ohm spoler. Var litt styr å få koblet de i riktig ohm. men etter målingen er jeg nå nede i 2 ohm. Så var det klart for testing, vill forsterkeren dø? Er litt heavy å laste så mye ned på billigforsterkere. Etter litt innstillinger/justeringer så ble jeg og han som driver stereosjappa. (han hjalp meg å koble opp elementene) stående med hakeslepp. Ingen av oss trodde dette kom til å funke bra. Men forsterkeren drar på så inni h.. Ingen kutting eller avik, av noe slag, så konklusjonen er at forsterkeren tåler 2 Ohm uten problemer. Er helt sykt at en forsterker til 1600.- klarer å spille så kontrolert. er 2 stk JL 12" audio elementer på 500 Rms. Men en viktig ting, husk bra jording, er en svakhet på disse forsterkerene. Alle snarveier vil føre til støy :-) Så tar du tiden til hjelp og mater på med mye strøm og er ekstremt nøye på jordingen så fungerer faktisk denne forsterkeren Kjører ellers Focal frontsett fremme og Focal i 6x9 bak i tillegg på forsterkeren, Så min anbefaling er løp å kjøp. Edited April 14, 2007 by Woodpile
Kverna Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Liten ekstra notat kan jeg legge til at det ikke er A/D/S som har laget denne forsterkeren, men noen som har brukt deres navn. Var en kar på bilforumet som sendte de mail ang. forsterkeren og fikk da svar tilbake at "vi lager ikke forsterkere lenger og har ikke nevnte modell i vårt sortement". Min fotoblogg
Guest Woodpile Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Det kan godt være. Lurer på hvem som har overtatt da, eller om de har kjøpt opp et stort restparti?
Kverna Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 http://www.bilforumet.no/showpost.php?p=17...amp;postcount=4 Men siden de funker bra er det jo ikke noe å lure på egentlig, reklamasjon taes jo med forhandler uansett Min fotoblogg
96mondeo4x4 Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Var der nå på Onsdagen og kjøpte en 5 kanaler. Har lyst til å teste mono forsterkeren til 1600. se om Emphaser 12" blir mere aggresiv av det. 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
kimsa Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Jeg bruker den 5 kanals forsterkeren til 999,- som midlertidig løsning på 2 par 6,5" høytalere. Den funker helt fint. Har ingen problemer med støy eller kutt! Tror det bare er anntagelser att en alltid må kjøpe dyrt for at ting skal funke. De her fungerer i hvertfall veldig bra.. Som sagt skulle den bare brukes midlertidig, det var snakk om noen uker før den andre forsterkeren kom, men den sitter i bilen fortsatt, nesten ett år senere, er så fornøyd at jeg ikke ser noen grund til å bytte den ut med det første! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
zanor Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Jeg har også den 5kanals forsterkeren til 999. Har byttet den inn en gang da ene utgangen røyk etter 2 dager. Men har nå fungert helt stabilt. er ikke fornøyd med "sub" utgangen men har brokobla og parallel kobla to pioneer 1000 watts elementer på "bakutgangen" og det dundrer da så du får vondt i øra. Står i instruksjonsboka at den ike skal lastes i 2Ohm ved brokobling men det fungerer da helt fint for min del. Så etter min mening så er detta VELDIG mye forsterker for pengene!
96mondeo4x4 Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Pris har en GOD DEL og si...men ikke alt.. Har kjøpt det jeg kaller 2 dyre forsterkere, en av de tidligere Alpine V12 (2x60 og 4x30) Samt en PPI 4100,også kalt precision power. disse kostet godt over 10K, men alikevel kommer jeg til å si meg mest imponert over en gullfarget BOSS forsterker, Caliber forsterkerene jeg hadde, og sist men ikke minst Biltemaforsterkeren. Derfor har jeg absolutt et åpent sinn for å prøve ADS'en fra Torshov... MEN!!! jeg var innom Torshov på Strømmen i går, for å se på den monoforsterkeren... De hadde vistnok 5 stk på lager,... og alle lå uten embalasje, og med hvite lapper på... service/deffekt???? *skummelt* 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
Kverna Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Pris har en GOD DEL og si...men ikke alt.. Har kjøpt det jeg kaller 2 dyre forsterkere, en av de tidligere Alpine V12 (2x60 og 4x30) Samt en PPI 4100,også kalt precision power. disse kostet godt over 10K, men alikevel kommer jeg til å si meg mest imponert over en gullfarget BOSS forsterker, Caliber forsterkerene jeg hadde, og sist men ikke minst Biltemaforsterkeren. Derfor har jeg absolutt et åpent sinn for å prøve ADS'en fra Torshov... MEN!!! jeg var innom Torshov på Strømmen i går, for å se på den monoforsterkeren... De hadde vistnok 5 stk på lager,... og alle lå uten embalasje, og med hvite lapper på... service/deffekt???? *skummelt* Vi(torshov liertoppen) har kun fått inn en ads forsterker med reklamasjon, og det var en monoblokk som var blitt forsøkt brokoblet. Min fotoblogg
Guest Perry Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 noen som har prøvd den "nye" serien da? den brune eller hva det nå enn er
96mondeo4x4 Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 (edited) Et lite tips, ikke kjøp den sorte til 999.- De har fått opptil 50% i retur grunnet store problemer med støy (jordingproblemer) Regner med at det er denne du tenkte på Perry? Og ja.. etter hva jeg skjønte, så var bunken med ADS forsterkere de hadde på Strømmen, fra primært en kunde. Så det er ikke sikkert den "champagne fargede" er noe dårlig. -selv om jeg ble litt *skræmt* når jeg så hele lagerbeholdningen på serivcerommet. Kverna: har du prøvd ADS monoblokka sammen med TS-W3004SPL Pioneer sub'en? denne komboen jeg kom for å høre på. Edited April 20, 2007 by 96mondeo4x4 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
kimsa Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Jeg har også den 5kanals forsterkeren til 999. Har byttet den inn en gang da ene utgangen røyk etter 2 dager. Men har nå fungert helt stabilt. er ikke fornøyd med "sub" utgangen men har brokobla og parallel kobla to pioneer 1000 watts elementer på "bakutgangen" og det dundrer da så du får vondt i øra. Står i instruksjonsboka at den ike skal lastes i 2Ohm ved brokobling men det fungerer da helt fint for min del. Så etter min mening så er detta VELDIG mye forsterker for pengene! Jeg manglet faktisk en av 4 utganer på min jeg også, men det tror jeg kan komme av at den sto i en russe bil før jeg flyttet den over i min bil! Måtte tørke vekk litt øl fra den kan du si! Har en kompis som jobber på Thorshov på CC Gjøvik, og han sier de champange fargede, som kom nå er mye bedre, så da tror jeg kanskje jeg skal prøve en slik, å se om den er enda penere i lyden. Eneste jeg har å utsette på min 5 kanals til 999,- er at det godt kunne vært både hpf og lpf på både front og rear kanalen, også er sub filteret for dårlig på kanal 5 Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Kverna Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Regner med at det er denne du tenkte på Perry? Og ja.. etter hva jeg skjønte, så var bunken med ADS forsterkere de hadde på Strømmen, fra primært en kunde. Så det er ikke sikkert den "champagne fargede" er noe dårlig. -selv om jeg ble litt *skræmt* når jeg så hele lagerbeholdningen på serivcerommet. Kverna: har du prøvd ADS monoblokka sammen med TS-W3004SPL Pioneer sub'en? denne komboen jeg kom for å høre på. Ikke hørt den kombinasjonen, men vi har element i kasse og forsterker i utstilling så ikke umulig at det kan ordnes Min fotoblogg
96mondeo4x4 Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 får se om jeg kommer meg ut i morgen.... SE, så fin stereo jeg har for øyeblikket 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
Recommended Posts