Guest btl Posted April 27, 2007 Posted April 27, 2007 (edited) Hei Nå tror jeg noen som selger bildeler er ganske lei av meg. hehe.. Nå har jeg undersøkt masse i kataloger osv.. Jeg gir ingen garanti for at dette er riktig. Det går ikke ann å bruke bremseskive fra 4x4 på ett fjærbein fra 2wd eller omvendt. Da må man isåfall space ut calipper eller space ut bremseskive. eks.. Når jeg skulle sette mine gamle bremseskiver og kalippere fra xr4x4 over på min 1.8td, passet ikke det. Det var pga bremseskivene. Hadde jeg hatt andre bremseskiver, ville det passet. Dette er iallefall min teori nå Her er følgende jeg har funnet ut. Bremsekalippere Forran -uventilert -ventilert med tromler bak untatt xr4i. -ventilert med abs også xr4i, v6, XR4x4 -cosworth 2wd -cosworth 4wd bak -uventilert - xr4x4, 4x4, cosworth 2wd -ventilert - cosworth 4x4 Bremseskiver Forran -uventilert uinteressant 1.3, 1,6 ? -ventilert 239,5mm? aff-øbf 35mm alle med tromler bak, unntatt xr4i, 1.3, 1.6 -ventilert 260mm? aff-øbf 35mm alle med skiver bak, untatt cosworth og 4x4. -ventilert 260mm? 4x4 unntatt cosworth -ventilert 278mm? aff-øbf 15mm cosworth 4x4 -ventilert 283mm? cosworth 2wd Bak -uventilert 253mm alle med skiver bak, unntatt alle cosworth -uventilert 273mm? cosworth 2wd -ventilert 273mm? cosworth 4x4 aff-øbf = anleggsflate felg til øverste del av bremseflate. En liten ting til. Hvis man ser på uventilerte bremser bak. Legg merke til at det kun er en kalipper der, men 2 forskjellige bremseskiver der den ene er vesentlig større. Jeg mener det er en brakett som holder bremsekalipperen bak. Kan det stemme? Kan det være forskjell på den? mvh Bjørn Tore Edited April 27, 2007 by btl
møffe Posted April 27, 2007 Posted April 27, 2007 skal det være nemt så er der cosworth 2wd skiver i for (283mm) og sierra cosworth 4x4 kalibre + en komplet cosworth 4x4 bagbro med bremser og diff. det er dirkete bolt on på en alm sierra. men hvis det er til din XR4x4 så ved jeg ikke lige. men jeg har lidt data.hvis du måler fra anlægsfladen til fælgen og ned til den øversta del af bremsefladen så har en cosworth 4x4 15mm (278mm skiver) en mondeo V6 (sidste model med 278mm skiver) 25mm og en alm sierra med 260mm skiver og 239,5mm så har de 35mm. derfor jeg bruger mondeo skiver og cos 4x4 kalibre på min dohc. der skal bare bruges en 10-11mm spacer.
Recommended Posts